به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصرالله امروز پنجشنبه در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت تحولات منطقه و لبنان به ویژه حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل در این کشور گفت که علت این سخنرانیش به علت تحولات اخیر به ویژه حمله تروریستی رژیم اسرائیل در روز سه شنبه است. او شهادت رزمندگان حزب الله و غیرنظامیان در لبنان در اثر حمله تروریستی انفجار پیجر‌ها در لبنان را به بازماندگان و خانواده‌های آنها تبریک و تسلیت گفت و برای بازمانده‌ها آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

سید حسن نصرالله گفت: آنچه در این دو روز شاهد بودیم، واقعاً همکاری بزرگ و اهتمام جمعی بود. از همه پزشکان و کادر درمان و کسانی که خون اهدا کردند، سپاسگزاریم. حتی گفته شد که آنچه در روز سه‌شنبه رخ داد، بزرگ‌ترین اهدای خون در تاریخ لبنان بود. همان‌طور که دیدید، برخی افراد با روی لباس‌ها و شانه‌هایشان مجروحان را حمل کردند و بعضی‌ها آنها را در ماشین‌های خود بردند.

وی ادامه داد:  از پزشکانی که مطب‌های خود را به‌صورت رایگان در روز و شب باز کردند، نیز سپاسگزاریم. از مردم بزرگوار و عزیز لبنان که در مناطق مختلف همبستگی خود را نشان دادند و احساساتشان را بدون دخالت دادن اختلافات دینی، مذهبی و سیاسی بروز دادند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از همه رهبران، چه رهبران دینی و چه سیاسی، وزرا، نمایندگان مجلس، احزاب، جریان‌های سیاسی و نخبگان، و همچنین مؤسسات رسانه‌ای، تشکر می‌کنیم. از برکات این خون‌های پاک و مظلومیت‌هایی که در این دو روز شاهد بودیم، این بود که لبنان دوباره شاهد همبستگی انسانی و اخلاقی بزرگی شد؛ همبستگی‌ای که مدت‌ها نظیر آن را ندیده بودیم و آن را از الطاف الهی می‌دانیم.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود اعلام کرد: حمله‌ای بزرگ رخ داده که به طور قطع با پاسخی عادلانه و حساب‌شده روبرو خواهد شد. ما قصد نداریم درباره زمان و کیفیت این پاسخ اطلاعاتی ارائه کنیم. این اقدام در چارچوبی جدید و با محرمانگی کامل انجام خواهد شد و حتی جزئیات آن در داخل مجموعه نیز محفوظ خواهد ماند. پاسخ ما با حساسیت و اهمیت بالایی همراه خواهد بود.

 

هدف اسرائیل این بود که در ۲ روز ۵ هزار لبنانی را بکشد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی از انفجارات در بیمارستان‌ها رخ داد. بسیاری از غیرنظامیان، زنان و کودکان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها، محلات، خانه‌ها و ماشین‌ها، در مسیرهای امن حضور داشتند. اگر تنها مردان حزب‌الله هدف بودند، می‌توانست دقیق‌تر عمل کند، اما کل محیط را هدف قرار داد و همه کسانی که آنجا بودند به خطر افتادند. 

سید حسن نصرالله گفت: هدف دشمن ناکام ماند. اگر بخواهیم به یکی از اهداف روز سه‌شنبه و چهارشنبه اشاره کنیم، آنها قصد داشتند ۵۰۰۰ نفر را شهید کنند. اما با لطف خداوند متعال، تلاش‌های مردمی، همت و غیرت مردم و حمایت‌های گسترده از سوی گروه‌های مختلف، چه رسمی و چه مردمی، بخش مهمی از این هدف شکست خورد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پرونده این حادثه با دقت در حال بررسی است، از شرکت سازنده تا انتقال آن به لبنان و همچنین شرکت‌های مختلفی که در لبنان درگیر بودند. ما تمام مراحل را، از تولید تا لحظه انفجار، بررسی می‌کنیم و امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه به نتایج واضحی برسیم. بر اساس این نتایج، تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد. 

وی افزود: شکی نیست که ما واقع‌بین هستیم و می‌دانیم ضربه بزرگی خورده‌ایم. این حادثه  نه تنها در تاریخ مقاومت لبنان، بلکه در تاریخ درگیری‌ها با دشمن اسرائیلی بی سابقه بوده است. استفاده از ابزارهایی که مردم به‌طور روزمره از آنها استفاده می‌کنند، مانند تجهیزات بی‌سیم، در این جنایت نیز بی‌سابقه است. بله، ما ضربه بزرگی خورده‌ایم.

 

آمریکا و ناتو و کشورهای پیشرفته با اسرائیل هستند/ صهیونیست‌ها در جبهه شمال شکست خوردند

سید حسن نصرالله گفت: این وضعیت جنگ و درگیری است و ما می‌دانیم که دشمن ما برتری‌هایی دارد. همواره گفته‌ایم که در حوزه تکنولوژی، دشمن و تمام گروه‌هایی که پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و قدرت‌های تکنولوژیکی را در اختیار دارند، در جبهه مقابل ما قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با این حال، زمانی که وارد این درگیری شدیم، بر جهاد و ایثارگری تمرکز کردیم و تا به امروز پیروزی‌هایی به دست آورده‌ایم. البته طبیعت هر جنگی این است که روزی برتری با ما و روزی دیگر با دشمن است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روز سه‌شنبه و چهارشنبه برای ما امتحان الهی بزرگی بود. امیدواریم بتوانیم از این امتحان با سربلندی عبور کنیم. این ضربه، حتی اگر بزرگ باشد، شما را به زانو در نخواهد آورد. 

سید حسن نصرالله گفت: زمانی که نایب رئیس ستاد دشمن اعلام می‌کند که آنچه در شمال رخ داده، اولین شکست تاریخی اسرائیل در این منطقه است، برخی دیگر تأکید می‌کنند که حزب‌الله دستاوردهای استراتژیک بزرگی در شمال کسب کرده است. برای اولین بار در ۷۵ سال گذشته اسرائیلی‌ها از شکست‌های امنیتی داخلی خود صحبت می‌کنند.

وی افزود: آنها درباره آوارگی مردم، مشکلات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری، و ضعف ارتش در جبهه شمالی سخن می‌گویند. به همین دلیل، گروه‌های فعال در شمال، حتی در کرانه باختری، عقب‌نشینی کرده‌اند. آنها از مشکلات نیروهایشان آگاهند و می‌بینند که در دریا و خشکی شکست خورده‌اند. فریاد مردم شمال در طول این دوازده ماه به وضوح شنیده می‌شود.

 

اولین واکنش این است تا جنگ غزه متوقف نشود جبهه لبنان متوقف نخواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:  شما می‌بینید که در این ۱۱ ماه چه اتفاقاتی افتاده و چطور ترس بر اسرائیل مستولی شده است. تلاش آنها برای ایجاد فاصله بین جبهه لبنان و جبهه غزه و تهدید به جنگ، همواره وجود داشته است. به یاد دارید که اسرائیل همیشه موعد جنگ را به دو روز دیگر موکول می‌کرد، اما یازده ماه گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: هدف دشمن این است که فشار را بر لبنان و گروه‌های مقاومت، به‌ویژه حزب‌الله، افزایش دهد تا این جبهه را متوقف کند. اقدامات آنها شامل ترور رهبران و مجاهدین ما، نابودی منازل، ترساندن مردم و شکستن دیوار صوتی در نیمه شب است.

سید حسن نصرالله مطرح کرد: در روز سه‌شنبه بعد از ظهر، بعد از چند ساعت از عملیات، پیام‌هایی از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی دریافت شد که به وضوح می‌گفتند هدف ما از این ضربه، توقف عملیات شما در شمال است. وقتی دشمن دید که این فشارها کارگر نیفتاده و روز چهارشنبه نیز دوباره اقدام به این کار کرد، هدفشان مشخص بود: ضربه مقدماتی بوده و تهدید به ادامه نبرد.

 

سید حسن نصرالله گفت:  هدف از این ضربه  این بود که دو جبهه را از هم جدا کنند و جبهه لبنانی را متوقف سازند. اما پاسخ ما به نمایندگی از شهدا، خانواده شهدا، جانبازان در بیمارستان‌ها و کسانی که چشم‌هایشان را از دست داده‌اند، این است که به نام همه افرادی که به مسئولیت شرعی، اخلاقی و انسانی برای یاری مردم غزه ایستاده‌اند، اعلام می‌کنیم که جبهه لبنان متوقف نخواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: وقتی صدای مجروحین در بیمارستان‌ها و کسانی که از آنجا خارج شده‌اند را می‌شنوید، و روحیه آنها را در تلویزیون‌ها مشاهده می‌کنید، می‌بینید که صبر و اراده آنها بالا است و عزم آن‌ها برای بازگشت به میدان و جبهه‌ها همچنان قوی است. خانواده شهدا و جانبازان نیز با صبر و اراده قوی خود پیام‌هایشان را ارسال کردند و در تشییع پیکر شهدا حضور یافتند. این پاسخ محیط ما و جامعه ما به جنایت‌های دشمن است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: با وجود اقدامات صورت‌گرفته، به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. در غزه، جنایت‌ها به زیرساخت‌ها آسیب زده و انفجارها عمدتاً در جنوب و قاجار جنوب و برخی در شمال رخ داده است.

وی افزود: صدای مجروحین و وضعیت روحیه قوی آن‌ها نشان می‌دهد که مردم برای بازگشت به میدان و جبهه همچنان مصمم هستند. پیام‌ها نشان می‌دهد که این جنایت‌ها باعث افزایش اختلافات در لبنان نشده بلکه همبستگی مردم را تقویت کرده است.

 

پیجرهای قدیمی دست فرماندهان بود

سیدحسن نصرالله مطرح کرد: آن‌ها تصور می‌کردند که انفجارها می‌توانند نیروهای عالی‌رتبه، بی‌سیم‌ها و پیجرهای جدید را هدف قرار دهند. اما واقعیت این بود که پیجرهای قدیمی در دست فرماندهان بودند و محاسبات آنها اشتباه بود. اما این اهداف به هیچ وجه تحقق نیافت و حتی برای یک لحظه هم آشفتگی به وجود نیامد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از لحظه اول، فرماندهان مدیریت و آمادگی‌ها را اعلام کردند و سلاح‌ها در جنوب آماده بود. بنیه مقاومت به هیچ عنوان متزلزل نشده و با لطف خداوند و خون شهدا، و تلاش‌های حزب‌الله از سال ۱۹۸۲، قوی‌تر و همبسته‌تر شده است.

وی ادامه داد: دشمن نتوانسته جبهه‌ها را جدا کند یا نظر جامعه را تغییر دهد، و مقاومت حتی قوی‌تر شده است.

سید حسن نصرالله گفت: در هفته‌های اخیر، بحث‌هایی درباره تمرکز بر شمال و افزایش تنش‌ها مطرح شده است. هدف اصلی دشمن، بازگرداندن ساکنان شمال به شکل امن و همچنین بازگرداندن شهرک‌نشینان اشغالگر به شمال فلسطین اشغالی است. ما این چالش را از ۸ اکتبر پذیرفته‌ایم و به نتانیاهو و گالانت می‌گوییم که نمی‌توانند این هدف را محقق کنند. تنها راه برای این کار، توقف جنگ در غزه و کرانه باختری است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر فکر می‌کنید با اشغال جنوب لبنان مقاومت تنها در همین منطقه و داخل لبنان با شما خواهد جنگید، در اشتباهید. اگر به این اقدام دست بزنید، ما پایگاه‌های نظامی، مراکز و حتی شهرک‌های شما در شمال فلسطین اشغالی را هدف خواهیم گرفت و این کمربند امنیتی که به آن اشاره می‌کنید، تبدیل به جهنم برای ارتش شما خواهد شد.

نصرالله: فرمانده احمق جبهه شمال ما به دنبال تانک‌های شما هستیم/جنایت روز سه شنبه

سید حسن نصرالله گفت: این فرمانده احمق ارتش منطقه شمالی می‌خواهد در داخل سرزمین‌های لبنان یک کمربند امن ایجاد کند. ما واقعاً امیدواریم که وارد لبنان شوید. این برای ما یک فرصت بزرگ است و منتظر این اقدام هستیم. چرا که در مرز، ما در حال جستجو برای پیدا کردن هدف‌های خود مانند تانک‌ها و سربازان هستیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن در این عملیات از تمام قواعد، قوانین و خطوط قرمز عبور کرد و به هیچ اصول اخلاقی، انسانی و قانونی پایبند نبود. انفجارها حتی در بیمارستان‌ها رخ داد و بسیاری از غیرنظامیان، زنان و کودکان در مکان‌های امن مثل داروخانه‌ها، بازارها، محله‌ها و خانه‌ها هدف قرار گرفتند. 

وی افزود: ما از اصطلاح “جنایت روز سه‌شنبه” برای توصیف این اتفاق استفاده می‌کنیم که به جنایت‌های دیگر دشمن اضافه می‌شود. این جنایات نشان‌دهنده تجاوز بزرگ به لبنان و مردم آن و نقض فاحش حقوق بشر است. با این حال، خداوند با رحمت و لطف خود بسیاری را از این بلا در امان نگه داشت و تلاش‌های مردم نیز به حفظ جان‌ها کمک کرد.

source

توسط mohtavaclick.ir