بهره گیری از راهنمایی ها و تخصص های تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام امروزه بخشی از استراتژی های تولید محتوا و بازاریابی در نظر گرفته می شود. اینستاگرام یکی از محبوب ترین و بهترین پلتفرم های حاضر جهان است که افراد و کسب و کار های زیادی از آن برای فروش محصولات و ارتقای کسب و کار خود بهره می برند. نحوه درست بهره گیری از استراتژی های بازاریابی و آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای افزایش درآمد و سود حاصل از فروش بسیار حائز اهمیت است. در این نوشته می کوشیم این روش های صحیح را بررسی کنیم و درمورد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

تولید کننده محتوا در اینستاگرام فردی است که درمورد موضوعی خاص به کمک بازاریابی اینستاگرام به تولید محتوا در قالب های فیلم، تصویر، متن و… می پردازد. برای مثال آن کاربر اینستاگرامی که به صورت مداوم محتوایی مربوط به گیتار آکوستیک منتشر می کند و نواختن آن را آموزش می دهد، معمولا تولید کننده تخصصی این محتوا است. این صفحه های تخصصی طرفداران خاص خود را دارند و تولید کنندگان آن ها می توانند از همین راه کسب درآمد کنند. بهره مندی از زحمات این افراد برای برند های خاص نیز فواید متعددی به دنبال می آورد.

 بنا بر گزارش Statista، 93 درصد از بازاریابان و متخصصان آژانس در ایالات متحده هدفشان این است که از اینستاگرام برای بازاریابی موثر خود بهره ببرند. نکته جالب آنکه 83 درصد از این افراد قصد دارند بر تولید محتوا از راه استوی ها متمرکز شوند و 36 درصد اذعان کرده اند که سرمایه گذاری بر ساخت ریلز ها برایشان سود بیشتری به همراه می آورد.

تحقیقات دیگری در این زمینه انجام شده و اثبات کرده است که هر یک دلاری که برای تولید کنندگان محتوا هزینه می شود، بین 5.78 تا 18 دلار سود نصیب آن ها می کند. همان گونه که می بینید بازگشت سرمایه از این راه شگفت آور است و اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را نشان می دهد.

دنیل ولینگتون یک خرده فروش مستقر در سوئد است که در سال 2011، 15000 دلار در اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری کرد. تمرکز او بر اینفلوئنسر های خرد بیشتر از اینفلوئنسر های کلان بود. درآمد او در حال حاضر به 200 میلیون دلار می رسد. این اینفلوئنسر ها به طرز شگفت انگیزی فروش دنیل ولینگتون را چند برابر کردند؛ زیرا با دنبال کنندگان ارتباط عمیق تر و نرخ تعامل بالا تری داشتند. دنیل ولینگتون از این مزیت رقابتی استفاده کرد و نسبت به رقبای خود سود قابل توجهی به دست آورد.

چگونه تولید کننده محتوای مناسب برای برند خود پیدا کنیم؟

تولید کننده محتوا

پس از بررسی اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ، درمورد یافتن تولید کننده محتوای مناسب مطالبی ذکر می کنیم.

تخصیص تمام بودجه به افزایش تعداد فالوور ها کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد؛ اما داشتن بودجه مشخص به شما کمک می کند انواع اینفلوئنسر ها را جذب کنید و مشابه با دنیل ولینگتون بر کسب سود مورد نظر خود متمرکز شوید.

  • تنظیم معیار هایی خاص برای جذب اینفلوئنسر

انتخاب نادرست اینفلوئنسر ها نه تنها باعث کسب سود بیشتر نمی شود، بلکه به طور جدی بر تکنیک های بازاریابی رسانه های اجتماعی و شهرت برند شما آثار مخرب بر جا می گذارد. به همین دلیل بهتر است که معیار هایی را در نظر بگیرید و بر اساس آن تولید کننده محتوایی برای صفحه خود انتخاب کنید. پیش از انتخاب فرد مورد نظر، این سوالات را از خود بپرسید.

  • آیا پست هایی که این فرد تولید می کند با اهداف نام تجاری ما سازگاری دارد؟
  • آیا پست های این فرد بر نرخ تعامل با دنبال کنندگان تاثیر لازم را می گذارد؟

و…

در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به چه نکاتی توجه کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از موارد مهم در تولید محتوا استفاده از هشتگ ها است. برای مثال تصور کنید که پیج شما به صورت تخصصی در حوزه فروش گیتار فعالیت می کند. بسیاری از افرادی که به این حوزه علاقه مند اند و به نوعی مشتریان بالقوه محسوب می شوند، با جستجوی هشتگ هایی نظیر #گیتار، #نوازنده گیتار، #گیتاریست و… می توانند به پیج شما برسند. توجه به نیاز های مخاطبان به طور خاص نیز در استفاده از این هشتگ ها موثر واقع می شود.

جمع بندی

توجه به میزان اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در نهایت به کسب سود بیشتر و بازاریابی موفق تری می انجامد. تولید کنندگان محتوا در این پلتفرم محبوب با تجربه و تخصصی که در این زمینه کسب کرده اند می توانند بسیار کمک کننده باشند. با این حال نکته حائز اهمیت توجه به نحوه انتخاب این افراد است. برای مثال تعیین بودجه و تنظیم معیار هایی خاص از این نکات اند. در این نوشته نکات مهم تولید محتوا را مورد بررسی قرار دادیم و درمورد هر یک با جزئیات مطالبی بیان کردیم.

source

توسط mohtavaclick.ir