دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها (۱۴۸)؛

دارایی دیجیتال چیست؟

دارایی‌های دیجیتال، دارایی‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به هر چیزی که شکل دیجیتالی و غیر فیزیکی دارد و دارای ارزش و مالکیت است، دارایی دیجیتالی گفته می‌شود.

برخی از محبوب‌ترین نمونه‌ها، دارایی‌های دیجیتال مرتبط با ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین هستند. اینها شامل ارز‌های دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و املاک و مستغلات مجازی در متاورس می‌شوند.

این نوع دارایی می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مبادله یا حتی یک واحد حساب، عمل کند. دارایی‌های مختلفی مثل تصاویر دیجیتال، فرمت دیجیتال آثار هنری، ارزهای دیجیتال، NFTها و فایل‌های صوتی یا تصویری وجود دارند که به‌عنوان دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.

دارایی‌های دیجیتال، مزایای بسیاری دارند و دارندگان آن می‌توانند برای کسب سود، آن‌ها را بفروشند. سرمایه‌گذارانی که روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، این فرصت را دارند که به سبدهای سرمایه‌گذاری یا پورتفولیوی خود تنوع بدهند.

از طرفی، دارایی‌هایی مثل ارزهای دیجیتال، بهترین روش برای ذخیره و انتقال وجوه بدون وابستگی به مؤسسات مالی یا واسطه‌ها هستند.

 با رشد فناوری و تکنولوژی، امکان خریدوفروش آثار هنری دیجیتالی هم به‌وجود آمده است

بیشتر دارایی‌های دیجیتال، مثل برند یک شرکت، دارای ارزش هستند و این ارزشمند بودن می‌تواند به شکل پولی یا نامشهود باشد. برخی از این دارایی‌های دیجیتال تنها برای سازنده‌ یا شخص خاصی ارزشمند است.

source

توسط mohtavaclick.ir