به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در رابطه با تصویب غیرقانونی شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اعتراض و شکایت خود را اعلام کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر پژمانفر

رئیس محترم کمیسیون اصل نودم (۹٠) قانون اساسی

 

سلام علیکم

با صلوات بر محمد (ص) و آل پاکش، احتراماً به استحضار می‌رساند معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه شماره ۱۸۵۴/۶۰۰/د مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۶، دستور تعلیق کلیه‌ احکام انضباطی دانشجویان در جریان حوادث سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ثبت‌نام دانشجویان مشمول احکام را صادر نموده‌اند. طبق نامه مذکور، این دستور به استناد ماده (۱۰۳) شیوه‌نامه اجرایی آیین‌‌نامه انضباطی دانشجویان مصوب ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد. این ماده اختیار تعلیق هرگونه محکومیت قطعی و لازم الاجرا را به شخص وزیر اعطا نموده ‌است، درحالی‌که در تبصره (۸) ماده (۷) آیین‌نامه انضباطی دانشجویان مصوب جلسه (۳۵۸) شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۱۳۷۴/۰۴/۲۰، تعلیق احکام را منوط به احتمال تصحیح رفتار و عدم تکرار تخلف ذکر کرده ‌است.

هم‌چنین با توجه به این موضوع که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون بوده و این شیوه‌نامه اجرایی ذیل آیین‌نامه مذکور تصویب شده است، مغایرت ماده (۱۰۳) شیوه‌نامه اجرایی با سند بالادستی آن حاکی از غیرقانونی بودن تصویب این ماده در شیوه‌نامه فوق می‌باشد. لذا واگذاری تعلیق هرگونه محکومیت قطعی و لازم‌‌الاجرای انضباطی به وزیر، بدون توجه به قید شرط مندرج در آیین‌نامه، مصداق توسعه شمول قانون است و وزارتین حق تصویب این ماده را نداشته‌اند.

همچنین علی‌رغم تأکید تبصره ماده (۵) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۰۶ مجلس شورای اسلامی بر لزوم انتشار و اعلان عمومی اطلاعاتی که متضمن حق و تکلیف برای مردم است، متأسفانه شاهد تأخیر و تعلل وزارتین بهداشت و علوم در انتشار عمومی شیوه‌نامه تصویب‌شده هستیم.

لذا با توجه به توضیحات فوق، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شکایت خود را در رابطه با این اقدام غیرقانونی اعلام نموده و درخواست پیگیری توسط کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی و لغو ماده معارض با مصوبه شورا را دارد.

 

source

توسط mohtavaclick.ir