گوگل با سری تبلیغات خنده‌دار و جذابی تحت عنوان بهترین گوشی‌های دنیا (Best Phones Forever) ضمن اشاره‌ به مزایای گوشی‌های پیکسل نسبت‌ به گوشی آیفون، طرفدارانش را سرگرم کرده است. غول جست‌وجوی اینترنت این بار با موضوع جدید و به‌شکلی طنزآمیز، ورود آیفون به دنیای پیام‌رسانی RCS را خوش‌آمد می‌گوید.

تبلیغ جدید گوگل در قالب جلسه‌ی مشاوره روانشناسی با حضور پیکسل ۹ و آیفون ۱۵ پرو و بحث درمورد مشکلات ارتباطی آن‌ها ساخته شده است. آیفون به پیکسل می‌گوید سرانجام از پیام‌رسانی RCS پشتیبانی می‌کند و اکنون می‌تواند عکس‌های بامزه‌ی گربه‌ها را با خیال راحت با تمام گوشی‌ها به‌اشتراک بگذارد. در نهایت، هر دو گوشی از اینکه در یک سطح قرار دارند ابراز خوشحالی می‌کنند و تبلیغ با تعدادی کلمه‌ی نامفهوم پایان می‌یابد.

مجموعه‌‌تبلیغات Best Phones Forever از حدود یک‌ سال قبل با لحن شوخی به کمبودهای آیفون درمقایسه‌با گوشی گوگل اشاره می‌کند.

اولین ویدیو این سری اواسط سال ۲۰۲۳ منتشر شد و در آن آیفون به‌دلیل عملکرد نه‌چندان قدرتمندش نسبت‌ به پیکسل احساس افسردگی می‌کرد و پیکسل ۷ آن را دلداری می‌داد. ویدیوی دیگر مجموعه به‌دلیل مهاجرت دیرهنگام اپل به درگاه USB-C که به اجبار اتحادیه‌ی اروپا انجام شد، به این شرکت کنایه می‌زد.

باتوجه‌به مخالفت سرسختانه‌ی اپل برای به‌کارگیری استاندارد مدرن پیام‌رسانی RCS، مشخص بود که دیر یا زود گوگل به این موضوع خواهد پرداخت. RCS امکاناتی مثل چت‌های گروهی، اشتراک‌گذاری عکس‌ها با کیفیت بالاتر، تصاویر متحرک و رسید خوانده‌شدن پیام را ارائه می‌دهد.

اپل تا مدت‌ها از پذیرش پیام‌رسانی RCS امتناع می‌کرد و این موضوع چالش مهمی تبدیل شده بود. گوگل حتی تا جایی پیش رفت که کمپینی عمومی راه‌اندازی کرد و از اپل خواست RCS را بپذیرد.

source

توسط mohtavaclick.ir