متخصصان یک شرکت فناور موفق شدند دستگاه پوشش دهی در خلاء بصورت نانومتری برای صنایع مختلف را بومی سازی کنند.

بومی سازی دستگاه پوشش دهی در خلاء به روش نانویی

مدیرعامل یک شرکت فناور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: دستگاه پوشش دهی در خلاء یک فرآیند محفظه خلاء است که در آن یک لایه بسیار نازک و ثابت از پوشش بر روی سطح زیرلایه اعمال می‌شود و از آن در برابر نیرو‌هایی محافظت می‌کند که ممکن است آن را فرسوده یا کارایی آن را کاهش دهد. 

علی هدایت افزود: این دستگاه باعث می‌شود پوشش‌های خلاء نازک و ضخامت آنها از ۰.۲۵ تا ۱۰ میکرون (۰.۰۱ تا ۰.۴ هزارم اینچ) است.

مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به استفاده از خلاء، و یکنواختی پوشش دهی گفت: بستر‌های مسطح، اعم از نوار‌های ثابت یا پروفیل‌های وب سفارشی شده، و همچنین قطعات پیچیده پلاستیکی قالب گیری شده را می‌توان تقریباً بدون هیچ محدودیتی در زمینه پوشش دهی کرد.

وی افزود: مزیت قابل توجه پوشش خلاء نسبت به سایر روش‌ها این است که بسیاری از خواص ویژه پوشش مورد نظر مانند ساختار، سختی، هدایت الکتریکی یا ضریب شکست، صرفاً با توسعه پوشش‌های سفارشی و روش‌های پردازش اختصاصی به دست می‌آیند. بسته به هدف پوشش و نوع زیرلایه، انواع مختلفی از مواد، فن آوری و فرآیند‌های پوشش اعمال می‌شود.

وی قیمت داخلی سازی این دستگاه را یک و پنجم نسبت به نمونه مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: این دستگاه در ساخت شیرآلات بهداشتی، کاشی و سرامیک و صنایع خودرویی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

source

توسط mohtavaclick.ir