قول دیگری که دیزنی به مردم شهر سلبریشن داد، این بود که آن‌ها هرگز شاهد جرم و جنایات فجیع نباشند، اما همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید، اوضاع باز هم مطابق میل دیزنی پیش نرفت.

ابتدا در سال ۱۹۹۸، حمله‌ی مسلحانه به یک خانه، آرامش نسبی شهر را به‌هم ریخت و سپس در سال ۲۰۱۰، اولین قتل در شهر سلبریشن اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پس از کشف جسد فردی به نام متئو معلم ساکن شهر، یکی دیگر از ساکنان به اتهام قتل او، حکم حبس ابد گرفت. قاتل که دیوید نام داشت، ادعا کرد برای دفاع از خودش، متئو را با تبر به قتل رسانده است.

چیزی از این ماجرا نگذشته بود که یک درگیری ۱۴ ساعته از سمت یکی از ساکنان با پلیس، تیتر تمام خبرگزاری‌های آمریکا شد. شهروند سلبریشن در نهایت ابتدا به یکی از پلیس‌ها و سپس به خودش شلیک کرد و جانش را از دست داد.

مردم شهر، نظرات متفاوتی نسبت به وقایع رخ‌داده در سلبریشن داشتند. عده‌ای از اینکه قول دیزنی مبنی‌بر حفظ آرامش و امنیت، عملی نشده است، شاکی بودند و عده‌ای مانند جودی مایرز، یکی از ساکنان که در یک املاکی کار می‌کرد و خانه‌های سلبریشن‌ را می‌فروخت، معتقد بودند: «یک قتل خبرساز در ۱۴ سال؛ آیا چنین چیزی در کل این سیاره ممکن است؟ اتفاقاً چند روز پیش مردی با من تماس گرفت و گفت به‌دلیل آمار جنایت بسیار پایین در سلبریشن، تمایل دارد بیاید و اینجا خانه‌ بخرد.»

در آن روزهای تاریک سلبریشن، اگرچه دیگر پای دیزنی وسط نبود، مردم باز هم همه‌چیز را به دیزنی مرتبط می‌دانستند. ساکنان با اذعان به اینکه فجایع جنایی رخ‌داده در سلبریشن نسبت به شهرهای دیگر شاید چندان هم بغرنج به نظر نرسد، آرامش محل سکونتشان را «ازدست‌رفته» می‌دانستند.

آخرین پرونده‌ی خبرساز در شهر سلبریشن به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. یک سال پس از اینکه خانوده‌ی تاد شامل پدر، مادر و سه فرزند به‌همراه حیوان خانگی‌شان به‌دلیل علاقه‌ی بسیار زیاد به دیزنی، به سلبریشن مهاجرت کردند، نمی‌دانستند که قرار است به‌زودی به تیتر خبرها تبدیل شوند. خانواده‌ی تاد کسب‌وکار بسیار موفقی داشتند و در طول سکونت در سلبریشن هم به دلیل همین کسب‌وکار، مشهور و مورد اعتماد بودند؛ اما پس از مدتی مادر خانواده به‌دلیل ابتدا به بیماری، خانه‌نشین شد و پدر خانواده برای مدیریت خرج‌ها، دست به کلاهبرداری زد.

در سال ۲۰۲۰، حدوداً یک سال پس از مهاجرت خانواده‌ی تاد به سلبریشن، درحالی‌که چند روزی بود که کسی این خانواده را ندیده بود و همه فکر می‌کردند آن‌ها برای تعطیلات سال نو به سفر رفته‌اند، پلیس ایالتی فلوریدا برای بازداشت پدر خانواده به‌علت کلاهبرداری، به خانه‌ی آن‌ها رفت و با چیزی که تصورش را نمی‌کرد روبه‌رو شد: پنج جسد، متعلق به مگان، مادر خانواده، سه فرزند خانواده و سگشان. آنتونی، پدر خانواده، پس از انتقال به ایستگاه پلیس به قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف کرد و این پرونده‌ بار دیگر ساکنان شهر را در بهت فرو برد.

source

توسط mohtavaclick.ir