نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس با اشاره به وضعیت ناگوار تامین آب آشامیدنی در شمال خوزستان گفت: اجرای طرح فدک بسیار حیاتی است، زیرا برخی مناطق ایذه تنها ۴۵ دقیقه در روز آب دارند.

به گزارش خورنا فرشاد ابراهیم‌پور اظهار داشت: وزیر نیرو درخواست ترک تشریفات اجرای طرح آبرسانی شمال شرق خوزستان موسوم به فدک را به معاون اول رییس جمهور ارائه کرد.

وی افزود: درصورت موافقت با این درخواست قرارگاه خاتم الانبیاء با سرعت بیشتری به عنوان پیمانکار این طرح وارد فاز عملیات خواهد شد.

نماینده ایذه گفت: با اجرای طرح فدک آب آشامیدنی ۷۰ هزار نفر مردم مناطق ایذه، باغملک، میداوود، قلعه‌تل، صیدون، هفتکل و رامهرمز تامین خواهد شد.

ابراهیم‌پور ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح، آب مورد نیاز ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایذه و باغملک نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به طرح آبرسانی دزپارت نیز توضیح داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص داده شده که تا کنون ۲۰ میلیارد ریال واریز شد و به زودی باقی اعتبار نیز پرداخت خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه اگر شرکت آبفای استان به خوبی کار کند ۲۲ بهمن ماه امسال طرح آبرسانی دزپارت افتتاح خواهد شد گفت: وضعیت تامین آب آشامیدنی در شمال استان به ویژه در شهرستان ایذه که برخی مناطق آن تنها ۴۵ دقیقه آب دارند بسیار ناگوار است.

source

توسط mohtavaclick.ir