مدیر نمایشگاه محصولات دانش بنیان در ایروان گفت: یکصد و ۱۵ شرکت فناور و دانش بنیان محصولاتشان را برای تجاری سازی در ایروان به نمایش گذاشتند.

افتتاح نمایشگاه تجاری سازی محصولات دانش بنیان ایرانی در ارمنستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مدیر نمایشگاه محصولات دانش بنیان در ایروان گفت: در این نمایشگاه دائمی ببش از ۲۰ محصول نوآورانه و دانش بنیان جدید در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و صنایع خودرو سازی ارائه شد.

وی افتتاح این مرکز را اتفاق مهمی برای محصولات فناورانه دانست و گفت: برخی شرکت‌های دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی به ارمنستان اعزام شدند و فرصت‌های گسترش بازار محصولات خود را بررسی کردند.

وی افزود: مقرر شده شرکت‌های دانش بنیان براساس نیاز‌های ارمنی‌ها محصولات خود را آماده کنند و مذاکرات با اعضای هیئت تجاری ارمنستان برای صادرات محصولات در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی، نرم افزار و سخت افزار‌ها انجام شود.

گئورک پاپویان وزیر اقتصاد ارمنستان در حاشیه افتتاحیه این مرکز تجاری در ایروان گفت: ایران فقط همسایه ارمنستان نیست بلکه کشوری دوست است که روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی نزدیکی بین دولت‌ها ایجاد شده است، اما پتانسیل زیادی برای توسعه روابط اقتصادی در محصولات نوآورانه دارد.

همچنین شرکت‌ها در این سفر، جلسات B ۲ B متعددی با مشتریان محصولات فناورانه خود در اتحادیه کارفرمایان ارمنستان داشتند.

گفتنی است، رشد سه برابری تجارت ایران و ارمنستان و دستیابی به صادرات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار طی سال اخیر، رشد چند برابری اجرای طرح های زیربنایی ایران در ارمنستان و اراده جدی دولت‌های دو کشور برای نیل به تجارت ۳ میلیارد دلاری، نوید شکوفایی روابط اقتصادی ایران با همسایه شمالی طی سال‌های پیش روی را می‌دهد.

source

توسط mohtavaclick.ir