به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مریم عرب‌نژاد مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری قم در حاشیه نهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با اشاره به تاکید استاندار بر اجرایی‌کردن مصوبات مرتبط با حمایت از مشمولین قانون جوانی جمعیت گفت: مقرر شد اداره‌ کل راه و شهرسازی استان در خصوص افراد مرتبط با جوانی جمعیت و دارای سه فرزند و بیشتر که تا پایان شهریورماه سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند، تا پایان سال ۱۴۰۳ وضعیت این افراد را تعیین تکلیف نموده و واحدها را تحویل مشمولین دهد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین در سطح روستاها نیز موضوع دیگری بود که مورد تاکید استاندار قم قرار دارد، و دستورالعمل اجرایی آن به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده‌است و اداره کل بنیاد مسکن استان ملزم است تا برای جوانانی که در سطح روستا ساکن بوده و ازدواج کرده‌اند، دراسرع‌وقت و در کمتر از سه ماه زمین، جهت ساخت منزل مسکونی تحویل داده شود.

در همین حال، رئیس بخش واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی قم با اشاره به وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: تاکنون هفت هزار قطعه زمین رایگان این طرح در استان برای زوج‌های دارای شرایط واگذار شده‌است.

محمد محمدیان افزود: در سطح استان قم ۱۲ هزار نفر برای بهره‌مندی از مزایای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها تایید و روند بررسی بقیه متقاضیان نیز در دست انجام است.

source

توسط mohtavaclick.ir