مایکروسافت اکسل تقریباً برای هرچیزی روش‌های مختلفی دارد و کاربران با سطح تسلط متفاوت می‌توانند با ترفندهای اکسل، به روش‌های متنوعی از ابزار آن برای افزایش بهره‌وری خود و انجام فعالیت‌ها کمک بگیرند. شرایطی را درنظر بگیرید که در هر سلول اکسل داده‌هایی از نوع متن (Text) وارد شده است که برخی از آن‌ها با حروف بزرگ انگلیسی و برخی با حروف کوچک انگلیسی یا به‌صورت ترکیبی از هر دو حالت نوشته شده‌اند.

برای تغییر حالت نوشتاری داده‌های متنی در اکسل و تبدیل حروف بزرگ به حروف کوچک یا مرتب کردن آن به‌طور صحیح که حرف اول هر کلمه با حرف بزرگ و باقی کلمه با حرف کوچک نوشته شوند، می‌توان ۳ روش معرفی کرد که هرکدام مزیت‌های خاص خود را در موقعیت مشخصی دارند.

در این آموزش ما از نسخه‌ی آنلاین مایکروسافت ۳۶۵ استفاده کرده‌ایم، دقت داشته باشید که نسخه‌های دیگر در روش اجرای فرایند تفاوت زیادی با این نسخه ندارند.

تغییر نوشتار حروف بزرگ و کوچک در اکسل با فرمول

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکسل این است که می‌توان فرایندهای مختلف را در آن با فرمول اجرا کرد. اولین روش تغییر نوشتار حروف بزرگ و کوچک در اکسل استفاده از فرمول است که درادامه به آن می‌پردازیم. مزیّت استفاده از فرمول این است که عملکرد پویا و منعطف‌تری دارد.

source

توسط mohtavaclick.ir