مهدی آذرپندار از ارسال ۱۳۶۵۰ فیلم به بخش بین المللی چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران خبر داد.

میزبانی جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۱۳۶۵۰ اثر خارجی/ ۲۰ فیلم روایت گر غزه هستند

مهدی آذرپندار دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره مهمترین تغییرات این رویداد در دوره پیش رو، گفت: حدود سه سالیست که برای داشتن سینمای متنوع‌تر در کشور، جشنواره فیلم کوتاه تهران توجه خاصی به مسئله ژانر نشان می‌دهد. در حال حاضر جای برخی از فیلم‌ها مثل آثار فانتزی، علمی تخیلی، ترسناک، رازآلود و اکشن در سینمای ایران خالیست. برای کمک به بهبود این وضعیت، احیای ژانر‌ها در دستور کار جشنواره فیلم کوتاه قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه ردپای عناصر خیال انگیز هم در آثار فیلمسازان کشورمان کمرنگ است، اظهار داشت: چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شعار خود را به منظور کشف و خلاقیت‌های فیلمسازان جوان انتخاب کرده و با آغوش باز، به استقبال جهان خیال انگیز آنان می‌رود. خوشبختانه استقبال خوبی هم از شعار جشنواره صورت گرفت و فیلم‌های بسیار مطلوبی با شعار جهان خیال انگیز فیلمسازان دریافت کرده ایم. همچنین در تولیدات انجمن سینمای جوان هم به عنصر تخیل و همچنین احیای ژانر‌ها توجه خاصی شده است. 

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، از افزایش چشمگیر فیلم‌های دریافتی در دو بخش ملی و بین المللی خبر داد و گفت: در بخش ملی ۱۸۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و با افزایش ده درصدی نسبت به سال گذشته در این بخش مواجه بودیم. رکورد آمار، اما در بخش بین الملل بسیار عجیب‌تر بود؛ به این گونه که پارسال ۷۲۰۰ اثر از ۱۳۱ کشور به جشنواره رسید و رکورد حضور فیلم‌های خارجی در سی و نه دوره قبلی جشنواره شکست. اما امسال این رکورد فراتر رفت و ۱۳۶۵۰ فیلم از ۱۵۰ کشور به دبیرخانه فیلم کوتاه تهران ارسال شد. 

وی با اشاره به بخش شاخه زیتون که از سال گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی به جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است، بیان کرد: امسال حدود ۲۰ فیلم در این بخش به نمایش در می‌آید؛ فیلم‌هایی که تعداد زیادی از آنها برگزیدگان جشنواره‌های مهم در سال ۲۰۲۴ هستند. 

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان از شناسایی استعداد‌های جدید در بخش فیلم اولی‌های جشنواره خبر داد و گفت: ممکن است آثار این بخش به مسابقه راه نیافته باشد، اما خوشبختانه استعداد‌های بسیار خوبی کشف شده است. همچنین گلچینی از بهترین آثار دوره‌های پیشین جشنواره هم در یک بخش جنبی این دوره به نمایش در می‌آید. فیلم‌های اقتباسی برنامه نمایشی جدا دارند و یک بخش از جشنواره هم به نمایشگاه کتاب و سینما اختصاص می‌یابد. 

وی با اشاره به میزبانی ویژه جشنواره از دانشجویان، افزود: در این دوره بلیت فروشی به صورت منظم انجام می‌شود و دانشجویان، هنرآموزان و باشگاه مخاطبان انجمن می‌توانند با تخفیف‌های خوب از کارگاه‌ها استفاده کنند و پای تماشای فیلم‌ها بنشینند. 

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: قطعا مخاطبان در این دوره آثاری را می‌بینند که تاکنون روی پرده تماشا نکرده اند.

گفتنی است سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان برگزار می‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir