اسم برند یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری هویت برند است. درواقع می توان این طور گفت که نام تجاری یکی از با ارزش ترین دارایی های هر سازمان است؛ زیرا این نامی است که مردم و مشتریان قرار است سازمان شما را با آن به خاطر بیاورند. وقتی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید؛ یکی از چالش برانگیز مراحل، ساخت اسم برند است. نامی که شما انتخاب می کنید می تواند آینده برند شما را بسازد یا آن را به کل نابود سازد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که به شما در انتخاب یک نام تجاری قوی کمک کنیم.

یک اسم برند قوی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ساخت اسم برند

راهکار های مختلفی برای ساخت اسم برند وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما از هر راهی که می روید، نتیجه نهایی باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • اسم برند باید متمایز و خاص باشد.
  • اسم برند باید بتواند احساسات یا کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.
  • اسم برند باید در دسترس باشد، بدین معنی که پیش از شما کسی از آن استفاده نکرده باشد.
  • اسم برند بهتر است کوتاه و مختصر باشد.
  • املا و تلفظ اسم برند باید به طوری باشد که مخاطب برای نوشتن یا تلفظ آن با مشکل مواجه نشود.
  • اسم برند قوی معمولا در چند زبان معنی دارد یا حداقل معنای آن قابل حدس است.

چرا اسم برند باید متمایز باشد؟

گفتیم که در ساخت اسم برند باید به متمایز بودن آن توجه کنید. این نکته بسیار مهم است؛ زیرا اگر اسمی که انتخاب می کنید به صورت اتفاقی یا عمدی به اسم برند دیگری شبیه باشد، شما احتمالا یک نسخه کپی، بدون اصالت و ضعیف از آن برند به نظر خواهید رسید. فرقی ندارد که عملکرد شما از آن برند خاص بهتر است یا نه، تا وقتی که اسم شما شبیه به آن باشد، مردم شما را جدی نخواهند گرفت.

منظور از اینکه اسم برند باید احساسات را تحریک کند، چیست؟

کنجکاو

در ساخت اسم برند باید به گونه ای عمل کنید که افراد با دیدن نام تجاری شما درباره کسب و کارتان کنجکاو شوند. فرض کنید یک بیلبورد بزرگ در سطح شهر می بینید که تنها یک اسم روی آن نوشته شده است. اگر این اسم بتواند کنجکاوی شما را تحریک کند، احتمالا آن را سرچ می کنید و به همین راحتی با آن کسب و کار خاص آشنا خواهید شد؛ اما درباره یک اسم ساده معمولا این اتفاق نمی افتد.

به این منظور باید از انتخاب اسم هایی که بیش از حد توصیفی هستند، خودداری کنید.

چگونه نامی را پیدا کنیم که در دسترس است؟

برای ساخت اسم برند یونیک می توانید از بررسی آزاد بودن دامنه ها شروع کنید. برای این کار سایت ها و ابزار های ویژه ای وجود دارد. شما باید پیدا کنید که آیا سایتی با این نام در فضای وب وجود دارد یا خیر. علاوه بر این زمانی که برای ثبت نام تجاری خود اقدام می کنید، اگر این اسم تکرار باشد، با مشکل مواجه خواهید شد و اجازه ثبت رسمی به شما داده نمی شود.

اصل کوتاهی اسم برند برای چیست؟

یک اسم برند خوب معمولا بیش از چهار هجا ندارد؛ زیرا اگر بلند تر از این باشد به احتمال زیاد در خاطر مخاطب باقی نخواهد ماند و حتی اگر بماند، ممکن است در طول زمان توسط مخاطبان شما کوتاه و اختصاری شود. در این صورت برند شما با نام اختصاری ای شناخته خواهد شد که خودتان آن را انتخاب نکرده اید و احتمالا از ایده های اصلی شما پشتیبانی نمی کند. پس بهتر است که از همان ابتدا خودتان نامی کوتاه تر انتخاب کنید.

املا و تلفظ آسان اسم برند چه کمکی به پیشبرد اهداف سازمان می کند؟

تلفظ آسان

هرچقدر اسم برند شما آسان تر تلفظ شود، مخاطبان بهتر با آن ارتباط خواهند گرفت. مردم معمولا تمایل دارند تا از تلفظ کلماتی که املای دشواری دارند، خودداری کنند؛ زیرا احتمال اینکه نتوانند آن را به درستی بیان کنند، زیاد است و به همین خاطر ترجیح می دهند از اشاره به آن بپرهیزند. این بدین معنی است که به همین راحتی اسم برند شما شانس تکرار در مکالمات روزمره مردم را از دست می دهد و برای کسب شهرت راه دشوار تری را در پیش خواهید داشت.

جمع بندی

شما برای ساخت اسم برند باید نکات زیادی را در نظر بگیرید؛ زیرا هزینه تغییر اسم برند بسیار زیاد است و علاوه بر هزینه های مالی، با آسیب زدن به شهرت شما، هزینه های دیگری را نیز به شما تحمیل می کند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که از همان ابتدا نامی را انتخاب کنید که بتواند در ذهن مردم ماندگار شود، محبوبیت پیدا کند و به درستی اهداف برند شما را توصیف نماید. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در ساخت اسم برند پرداختیم تا شما را در این مسیر یاری کنیم.

source

توسط mohtavaclick