به گزارش آرمان ملی آنلاین، مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی کشور به میزبانی شهر نکا در استان مازندران برگزار شد که محل اسکان و تغذیه ورزشکاران با انتقادات شدید همراه بود. 

حامد سیفی‌کار از رکابزنان شرکت کننده در این مسابقات در این مورد گفت: محلی که برای اسکان در نظر گرفته بودند، به اسم هتل بود اما بیشتر شبیه مهمانسرا بود. برخی ورزشکاران زودتر به محل مسابقات رسیدند تا بتوانند استراحت کنند و ریکاوری شوند مانند اعضای تیم زاهدان اما از ورزشکاران برای هر تخت ۵۰۰ هزار تومان گرفته بودند. من زمان پذیرش به محل مسابقات رسیدم و به من گفتند باید ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنم. وقتی گفتم در بخشنامه مسابقات درج شده هزینه اسکان با میزبان است، پاسخ دادند استثنا می‌توانم بروم و کلید اتاق را به من تحویل دادند!

او در مورد غذا نیز ابراز کرد: دو وعده شام و صبحانه را باید به رکابزنان کراس کانتری می‌دادند. شام آنها دو عدد تخم مرغ آب پز، یک عدد سیب‌زمینی پخته با ماست بود. به زنان یک وعده ماکارانی دادند. این در شان ورزشکار نیست. اگر نمی‌توانستند غذا بدهند از ابتدا اعلام می‌کردند.

سیفی‌کار در پاسخ به این پرسش که در بخشنامه اعلام شده بود اسکان و تغذیه با میزبان است؟ تصریح کرد: بله، اسکان و غذا برعهده میزبان بود و به همین دلیل هم اعتراض کردیم که چرا از برخی نفرات پول گرفتند. حتی برخی ورزشکاران با مسئول خوابگاه درگیر شدند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه به فدراسیون اعتراض کردند؟ گفت: ما ورزشکاران گروهی در فضای مجازی داریم که مسئولان فدراسیون هم هستند. عکس غذاها را گذاشتیم و گفتیم این در شان ورزشکاران نیست. قرار شد پیگیری کنند اما خبری نشد.

رکابزن کوهستان در پایان گفت: حتی ملحفه‌ها شسته نشده بودند لکه داشتند و کولر هم خراب بود. آب لوله کشی داخل ساختمان کم بود و برخی‌ها نتوانستند دوش بگیرند و برخی دیگر نیز مجبور شدند در سرویس بهداشتی این کار را انجام دهند. ما در ایران مسابقه‌ای بالاتر از قهرمانی کشور نداریم و در سال هم یک بار برگزار می‌شود و این گونه رفتارها در شان ورزشکاران نیست.

در همین رابطه آرش امیدفر رییس کمیته کوهستان فدراسیون دوچرخه سواری در واکنش به انتقاد برخی ورزشکاران نسبت به محل اسکان و تغذیه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور کوهستان و پذیرایی با سیب‌زمینی و تخم مرغ آبپز به عنوان شام بیان کرد: ما به دنبال ارتقاء و توسعه کوهستان در سطح کشور هستیم. یک پارک بسیار زیبا در شهرستان نکا است و پیست جذابی هم دارد. رییس هیات دوچرخه‌سواری درخواست داشت برای توسعه این رشته مسابقات در شرق این استان برگزار شود. نکا تنها یک هتل دارد و مسافرخانه یا مهمانسرا ندارد. از بدشانسی ورزشکاران آب شهری در همان روزی که ورزشکاران اسکان داشتند، قطع می‌شود.

او ادامه داد: برخی از ورزشکاران برای اینکه دسترسی راحت‌تری به محل مسابقات داشته باشند، خانه‌ محلی در مسیر مسابقه گرفتند و تنها حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر در هتل باقی ماندند. برای تعدادی که در هتل بودند، شام ماکارونی تهیه کرده بودند اما چند نفر از ورزشکاران می‌گویند به خاطر نیاز به پروتئین، سیب زمینی و تخم مرغ آب پز هم می‌خواهند. یکی، دو نفر شیطنت می‌کنند و می‌گویند شام فقط همین بوده است. البته این از ایراد کار میزبان که به حرف چند نفر از ورزشکاران گوش داده و سیب زمینی و تخم مرغ آب پز داده و نتوانسته سرویس‌دهی خوبی بدهد، کم نمی‌کند. میزبان برای جبران این کار بقیه وعده‌های غذایی را به صورت سلف سرویس پذیرایی کرد.

امیدفر در مورد اینکه گفته شده ماکارونی برای زنان بود و مردان تنها سیب‌زمینی و تخم آبپز خورده‌اند، تاکید کرد: وقتی غذا تهیه می‌کنند برای کل نفرات است و مرد و زن ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند تنها ماکارونی هم غذای مناسبی برای میزبانی مسابقات نباشد، تصریح کرد: ماکارونی جزو وعده‌های غذایی بود و خود ورزشکاران درخواست کردند که به آنها سیب زمینی و تخم مرغ آب پز هم بدهند و میزبان با وجود اینکه ما تاکید کرده بودیم همه چیز با ما هماهنگ شود، این کار را انجام داده است. ما در مسیر مسابقه بودیم تا آخرین بررسی‌ها را انجام دهیم. آخر شب به محل اسکان رسیدم و وقتی متوجه ماجرا شدم، گفتند خود ورزشکاران درخواست سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز داشتند. میزبان عذرخواهی کرد و اعلام کرد در وعده‌های غذایی دیگر جبران می‌کند. میزبان ۱۰۰ خطا کرده است اما برخی‌ها هم در این میان شیطنت کردند.

 

source

توسط mohtavaclick.ir