پس از پاسخ کوبنده ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیست در منطقه خاورمیانه، هنرمندان با انتشار مطالب مختلف از این اقدام حمایت کردند.

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کمتر از ۲۴ ساعت است که جهان در بهت حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی فرو رفته و اخبار دفاع غیورانه دلاورمردان ایرانی از مردم غزه و جبهه مقاومت هر لحظه در رسانه‌های جهان به روز می‌شود.اما سرفصل این اخبار تنها در صفحات رسمی روزنامه‌ها و یا خبرگزاری‌ها به چشم نمی‌خورد. هر صفحه شخصی در برنامه‌های مجازی یک رسانه مجزاست. رسانه‌ای که از شب گذشته قدرت ایران در برابر متجاوزان به حقوق بشر را بازتاب می‌دهند.

یکی از این رسانه‌های شخصی در دست رضا رشیدپور مجری نام آشنای تلویزیون است. او دقایقی بعد از حمله ایران به صهیونیست‌ها در صفحه اش نوشت:

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

مصطفی امامی مجری دیگر تلویزیون هم با انتشار پیامی در صفحه خود گفت: ما ایرانی‌ها رسم داریم که عیدی رو شب عید می‌دیم. عیدشون مبارک
بابک نهرین بازیگر و طنزپرداز نام آشنا هم با انتشار تصویر پرچم سه رنگ کشورمان در صفحه خود، شادی خود از پیروزی نیرو‌های مقاومت را به اشتراک گذاشت.

جلیل سامان کارگردان سریال‌های ماندگار تلویزیون مانند پروانه و همچنین چهار فصل زیرخاکی، با انتشار یک پیام، به سید حسن نصرالله گفت که حسرت دیدارت به دلمان ماند.
در متن پیام این کارگردان آمده است:
اولین و آخرین باری که به لبنان رفتم برای تحقیق سریال «شهید چمران» بود. آنجا رزمنده‌ها، خانواده‌ها و همسران شهدایی را ملاقات کردم که نظیرش را فقط در دهه شصت ایران دیده بودم. با تمام وجودم درک کردم که شیعیان جنوب لبنان بعد از دهه‌ها مقاومت بی ادعا و خالص پای کار دین و وطن و مقاومت هستند.. به وجد آمدم و افسوس خوردم ..

در ادامه این متن آمده: نام لبنان همواره برای من تداعی‌کننده چمران و سیدحسن است.. شاید به جرات بتوان گفت مقاومت را در لبنان امام موسی صدر و چمران بر پایه تفکر شیعی پایه‌گذاری کردند، اما سرانجام این سید حسن بود که در ادامه توانست با ایجاد انسجام در یکی از سخت‌ترین و پر ایرادترین و گونه گون‌ترین ساختار‌های ملی و حکومتی دنیا مقاومت را استحکام بورزد.. و اولین شکست تاریخ را برای صهیونیست‌ها به بار بیاورد..

کارگردان «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» در توصیف شهید بزرگ مقاومت نوشته است: سیدحسن یکی از بی نظیرترین رهبران دنیا بود که حسرت دیدارش در من باقی ماند.. چهره‌ای که همیشه برای من با لبخند و صلابت بود و برای تسلیم کردنش هیچ راهی جز ریختن خونش وجود نداشت!

این تصویر از صفحه سید محمود رضوی تهیه کننده تلویزیون و سینما هم نشانه اشک‌هایی است که از شوق پیروزی بر گونه‌ها جاری شده است.

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران
هنرمندان تجسمی هم که هر بار نشان داده اند پیش از هنرمندان دیگر رشته‌های هنری امکان خلق اثر دارند، از همان ساعات ابتدایی حماسه ایران دست به کار شده و این شب پر از شادی را با آثار گرافیکی و کارتون در حافظه تاریخ ماندگار کردند.

سید محمد علی بلادی فر این طرح گرافیکی را خلق و وعده الهی برای پیروزی جبهه حق را به مخاطبانش یادآوری کرد.

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

در این تصویر ستارگان مقاومت همه حول مسجد الاقصی گرد آمده اند.

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

 

و در انتقام خون نصرالله، شمشیر‌های تشنه بسم الله. این یک بیت شعر هم محور خلق این طرح گرافیکی بوده است

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

بخشی از دیگر آثار کارتون و گرافیکی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

هنر در ستایش هنرآفرینی مردان غیور ایران

 

source

توسط mohtavaclick.ir