وام تحصیلی با چه شرایطی پرداخت می‌شود؟ / افزایش ۵۰ درصدی وام برای سال تحصیلی جدید +جزئیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، دانشجویان سراسر کشور در طول مدت زمان تحصیل خود گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند و ممکن این مشکلات درروند پیشرفت دانشجویان نیز تاثیر بگذارد، به همین دلیل وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان تسهیبلاتی را برای دانشجویان در نطرگرفته اند. این تسهیلات شامل وام‌های شهریه، تحصیلی، مسکن و ازدواج است.

شرایط وام تحصیلی برای دانشجویان

مبلغ وام تحصیلی دانشجویان متأهل حداکثر تا دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد عادی است و در صورتیکه هر دو زن و مرد دانشجو باشند به هر دو در صورت واجد شرایط بودن وام تحصیلی متأهلی تعلق می‌گیرد و افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان توان خواه (دارای آسیب بینایی و کم بینا ناشنوا و کم شنوا، معلول جسمی وحرکتی) در صورت ارائه مدارک و همچنین افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجوی متاهل زن دارای فرزند که به علت شهادت، فوت متارکه و از کارافتادگی همسر، سرپرستی فرزند یا فرزندان خود را بر عهده دارد با ارائه مدارک و مستندات قانونی می‌تواند وام تحصیلی دریافت کنند.

از طرفی؛ ضریب ۵۰ درصدی افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان دارای ویژگی خاص صرفا برای دانشجویان مجرد و افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان برتر، ممتاز و نمونه کشوری و مبتکر با ارائه مدارک و مستندات اعمال می‌شود.

همچنین، افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با ارائه مدارک و مستندات قانونی و افزایش۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان مجرد ساکن در خوابگاه‌های غیر دولتی مورد تأیید شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیر دولتی با ارائه مدارک و مستندات قانونی اعمال می‌شود.

 

 

وام تحصیلی با چه شرایطی پرداخت می‌شود؟ / افزایش ۵۰ درصدی وام برای سال تحصیلی جدید

source

توسط mohtavaclick.ir