به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیام‌های جداگانه، بیست ‌و ششمین سالروز تاسیس این سازمان را تبریک گفتند.

در متن پیام دکتر کلانتری آمده است:

جهاددانشگاهی عمری به درازای انقلاب اسلامی دارد؛ از اولین آثار شجره طیبه انقلاب که اصلش ثابت و فرعش در آسمان ایران اسلامی تا کنون به زایش و رویش ادامه داده است. سازمان دانشجویان ایران از جمله آثار پربرکت درخت تناور جهاددانشگاهی است که چونان ستاره‌ای در سپهر دانشگاه و فرهنگ این کشور می‌درخشد.

نام دانشجو همیشه با جوانی، شور، نشاط، امید، آرمان، شجاعت، صداقت و دانایی قرین است و دقیقا همین ویژگی‌هاست که پایه‌های پریدن به سوی آینده و مایه‌های قوام‌بخش به حیات و تعالی و پویندگی یک جامعه هستند. سازمان دانشجویان به عنوان یک ساختار مترقی، زنده، پویا و چالاک، به گواهی تمامی حیاتِ بیش از ربع‌قرن خود توانسته به خلق و ابداع و ابتکار و پویندگی دانشجویان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان یاری‌رسان باشد.

چنین ساختاری با اتکا به ریشه‌های اصیل انقلاب اسلامی و با ابتنا به خوانشی روزآمد و مترقی و مُلهم از آموزه‌های آسمانی دین مبین اسلام، امروزه در تراز یک سازمان مستحکم خود را به رخ می‌کشد، سازمانی که از حرکت و پویندگی و گشودگی به آینده و متعهد به اکنون باز نمی‌ایستد؛ سازمانی که هم به نسبت خود با خاستگاه و تاریخ خود آشنا و وفادار است و هم در اکنون می‌زید و به مسائل و معضلات جامعه خود واقف و به حل آنها متعهد است و هم چشمانی تیز برای دیدن و رصد کردن آینده و شتاب‌گرفتن به سوی افق‌های درخشان فراروی کشور دارد.

به عنوان یک دانشگاهی مفتخرم که در جایگاه یک خدمتگزار در نظام آموزش عالی کشور، این امکان را دارم که مراتب تقدیر و تمجید خودم را تقدیم شما همکاران و دوستان خود در جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان نمایم.

همچنین دکتر فاطمی پور در متن پیام خود آورده است:

با افتخار و خوشحالی بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران در مجموعه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی را گرامی می‌داریم. این مجموعه در طول سال‌های گذشته با تلاش‌های بی وقفه و همت‌های بلند، نقش خود را در پیشبرد اهداف، علمی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان ایفا کرده است.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و مجموعه‌های ذیل آن مثل سازمان دانشجویان ایران همواره در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه‌های علمی و فرهنگی گام‌های مهمی برداشته و توانسته است بستری مناسب برای رشد و تعالی دانشجویان فراهم آورده و آنان را به سوی آینده ای روشن و پرامید رهنمون نماید.

امیدواریم که در سال‌های پیش رو نیز با هم‌افزایی با دیگر متولیان فرهنگی آموزش عالی مخصوصا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با انگیزه مضاعف و تعهد به اهداف متعالی و آرمان‌های انقلاب اسلامی به مسیر پرافتخار خود ادامه دهید و شاهد موفقیت‌های بیشتر در نیل به اهداف و ماموریت‌ها برای جهاد، سازمان و کارکنان خدوم آن‌ها باشید. بی تردید، تلاش‌های شما در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران همواره ماجور در پیشگاه پروردگار عالم خواهد بود. با آرزوی بهترین‌ها برای همه اعضا و همکاران عزیز.

source

توسط mohtavaclick.ir