محفل سراسری شعر «راز نصرالله» که عصر امروز در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود با حضور شاعرانی از کشور لبنان همراه خواهد بود.

محفل شعر راز نصرالله با حضور شاعران لبنانی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دبیر شعر و ادب نهاد کتابخانه‌ها با حضور در برنامه سلام خبرنگار با بیان این مطلب گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی خود محافل ادبی را برگزار می‌کند که شعر راز نصرالله هم یکی از این محافل ادبی است.

خانم نغمه مستشار نظامی گفت: شاعران برجسته کشورمان آقایان علیرضا قزوه، محدثی خراسانی، اسرافیلی، اسماعیلی، افشین اعلا، جوکار، سلمان علوی، سیدعبدالله حسینی، اکرامی فر، محقق و اعضای شورای ادبی نهاد کتابخانه‌ها و شاعرانی از استان فارس و خوزستان در این محفل ادبی حضور دارند.

وی افزود: ما از طریق ارتباط تصویری با مراکز ۳۱ استان ارتباط زنده داریم و به صورت برخط به پخش مستقیم شعر‌ها می‌پردازیم.

دبیر شعر و ادب نهاد کتابخانه‌ها گفت: شاعران لبنانی در این جلسه علاوه بر شعرخوانی به ذکر خاطرات می‌پردازند و تاثیر فعالیت‌های فرهنگی بر نهضت مقاومت را بازگو می‌کنند.

خانم مستشار نظامی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های اجتماعی هستند برای اینکه بتوانیم به عنوان مراکز فرهنگی همچنان فعال باشیم و در عین حال عدالت فرهنگی را رعایت کنیم این برنامه‌ها در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ محفل ادبی در سطح کشور برگزار می‌شود که به داستان خوانی، آموزش داستان، بوستان و گلستان و انتشار کتاب‌هایی از محافل شعر خوانی می‌پردازند. 
اولین محفل شعری مقاومت سال ۱۴۰۲ در کتابخانه‌ها کلید خورد.

این محفل، چهارمین جلسه ادبی است که در یک سال گذشته با موضوع غزه برگزار شده است.

سوال: کتاب شهیدان پرواز اردبیهشت مرتبط است با بالگرد آقای رئیسی.

مستشار نظامی: بله، ان شاء الله حاصل این محفل راز نصرالله کتابی با همین نام خواهد شد که اشعار شاعران ۳۱ استان که امروز قرائت می‌شود در کتاب منتشر می‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir