دبیر اجرایی همایش بین المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: استفاده از هوش مصنوعی توانسته عرصه پزشکی را متحول و ارتقا دهد.

***تحول حوزه پزشکی بیش از سایر حوزه‌ها با کمک هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ خوش میرصفا در نشست خبری همایش بین المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: هوش مصنوعی بیانگر چشم انداز ۲۵ سال آینده حوزه سلامت است. پزشکی با کمک هوش مصنوعی بیش از سایر حوزه‌ها دستخوش تغییر است و در سال‌های اخیر جراحی‌ها با کمک هوش مصنوعی دقیق‌تر شده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران برای بهره عمیق از هوش مصنوعی اولین همایش بین المللی هوش مصنوعی را در کشور برگزار و فضای ورود دانشمندان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی به بخش پزشکی را فراهم می‌کند.
خوش میرصفا ادامه داد: شرکت‌های استارت آپ و ایده پرداز می‌توانند در این همایش همکاری تنگاتنگ داشته باشند. دانشگاه صنعتی شریف نیز در برگزاری این رویداد علمی با ما همکاری دارد.
وی افزود: تا کنون ۲ دوره بیمارستان هوشمند در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است و رعایت اخلاق پزشکی در کنار تحولات‌هوش مصنوعی، هدف ماست.
خوش میرصفا گفت: مقالات پذیرفته شده از حوزه دانشگاه‌های فعال در هوش مصنوعی نیز در این همایش ارائه می‌شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت افزود : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این همایش، دانشگاه علوم پزشکی ایران را همراهی می‌کند و حدود ۱۳۰ سخنران از کشور‌های مختلف در این همایش حضور خواهند داشت.

source

توسط mohtavaclick.ir