به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صالحی امیری با اشاره به تلاش وزارت میراث برای فراهم کردن بستر‌های لازم برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی گفت: با اتکا به ظرفیت‌های کشور میتوانیم صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنیم.
وی افزود: با برداشتن موانع از مسیر صاحبان سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های دنیای اسلام و همسایگان می‌توانیم حضور ۱۵ میلیون گردشگر را در کشور تا پایان برنامه هفتم محقق کنیم.
وزیر میراث فرهنگی به آمار مد نظر در پایان برنامه توسعه اشاره کرد و گفت: در طرح ساخت هتل می‌بایست از ۱۴۳۰ به ۱۹۰۰ یعنی سالی ۱۰۰ هتل برسیم.
صالحی امیری در حوزه گردشگری و اشتغال در صنایع دستی افزود: در حوزه گردشگری باید از ۶/۳ میلیون گردشگر به مرز ۱۵ میلیون و در حوزه اشتغال صنایع دستی از ۵۰۰ هزار نفر به یک میلیون شاغل دست یابیم.
وی گفت: بسیاری از کشور‌های منطقه از طریق گردشگری اقتصاد خود را تامین می‌کنند بنابراین ما تا پایان برنامه هفتم باید بتوانیم سرعت صادرات را از ۲۲۴ میلیون به ۴۹۰ میلیون دلار افزایش دهیم.
او تصریح کرد: میراث فرهنگی ما قدرت نرم ملی و بزرگترین ظرفیت امروز و فردای جامعه‌ی ایران است که می‌توانیم با تغییر نگاه و اجرای راهکار‌های سودمند این حوزه را از اولویت پایین به سه اولویت اول کشور تبدیل کنیم.

source

توسط mohtavaclick.ir