ایجاد باغ مشاهیر فارس، ایده بنیاد نخبگان این استان است که اگرچه در عمل با گره‌هایی مواجه شده، اما به گفته رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، ساخت سردیس ۱۷ نفر از مفاخر این استان برای نصب در این باغ آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: پیشنهاد ما برای ایجاد باغ مشاهیر، تبدیل باغ مهرجوان به باغ نخبگان یا مشاهیر بود؛ محلی که اکنون نیز با نام بنیاد نخبگان شناخته می‌شود.

شریف افزود: می‌توان در همین باغ سردیس و مختصری از زندگی مفاخر استان را نصب کرد تا مردم در مراجعه به آن با سرآمدان استان خود بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: این پیشنهاد را در شورای شهر شیراز نیز طرح و از آن دفاع کردیم، اما هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است. البته معاون فرهنگی شهرداری شیراز ایجاد باغ مشاهیر را اولویت کاری خود قرار داده و در جمع‌آوری رزومه نخبگان نیز پیگیری خوبی داشته است.

شریف ادامه داد: اکنون زندگی‌نامه ۱۷ نفر مفاخر استان به صورت خلاصه تهیه شده و در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته تا برای نصب در باغی که در آینده ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، قرار است سردیس ۱۷ فخر فارسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ رونمایی شود، هر چند تا این لحظه مکان نهایی باغ مشاهیر مشخص نیست. این ۱۷ نفر موفق به دریافت جایزه علامه طباطبایی شده‌اند که بالاترین جایزه نخبگی در سطح ملی است.

انتهای پیام

source

توسط mohtavaclick.ir