کسب درآمد به صورت مستقل و داشتن تجربه کاری در کنار افراد دیگر برای دختران جوان بسیار سودمند است و آن ها را از نظر روحی برای زندگی در اجتماع آماده می کند. با توجه به آمار منتشر شده، هر فرد در سال به طور میانگین 2080 ساعت در محل کار خود سپری می کند و به کار مشغول است. تصور کنید 40 ساعت در هفته برای 52 هفته چه رقم شگفت انگیزی به دست می دهد! بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که وارد شغلی شوید که به آن علاقه مند اید. مطالعه اخیر گارتنر اثبات کرده است که تنها 13 درصد از کارمندان رضایت شغلی دارند و باقی آن ها بدون علاقه به انجام کار خود ادامه می دهند. در این مقاله سعی می کنیم شغل مناسب برای دختر جوان را بررسی کنیم و به دختران جوان کمک کنیم شغلی را متناسب با علاقه، مهارت ها و ویژگی های شخصیتی خود انتخاب کنند.

چه نوع شغلی برای دختران جوان مناسب است؟

شغل مناسب برای دختر جوان

دختران جوان معمولا یا دانشجو هستند یا همچنان در مدرسه مشغول به تحصیل اند؛ بنابراین تنها قادر اند نقش های شغل پاره وقت را بر عهده بگیرند. موقعیت های شغلی ای که در آن ها می توان بعد از مدرسه یا دانشگاه به کار مشغول شد یا موقعیت هایی که تنها آخر هفته ها باید در آن ها کار کرد.

شما نیز اگر دختر جوان هستید و به دنبال شغل مناسب می گردید، بدانید که باید شغل هایی را انتخاب کنید که به تجربه و مهارت های اولیه نیازی ندارند. این موقعیت های شغلی باید از نظر ساعت کاری انعطاف لازم را داشته باشند تا بتوانید ساعت های کاری خود را با ساعت های درسی و زندگی شخصی تان سازگار کنید. علاوه بر این فعالیت های فوق برنامه خود را در نظر بگیرید. به این معنا که طوری نباشد که شغل را بر تحصیل ترجیح دهید و از کسب دانش و مهارت در زمان مناسب خود باز بمانید.

چرا دختران جوان باید به کار مشغول شوند؟

کار دختران جوان

بدیهی است که مهم ترین هدف افراد از مشغول شدن به کاری، افزایش درآمد است. اشتغال به کار موجب می شود پول بیشتری برای برنامه ریزی در اختیار داشته باشید و بتوانید مدیریت مالی را زود تر از اینکه در سنین بزرگسالی وارد اجتماع بزرگ تر شوید، بیاموزید. علاوه بر این می توانید درآمد خود را برای انجام کار های بزرگ تر و مهم تر پس انداز کنید و توانایی تان را در زمینه مدیریت پول و زمان بهبود ببخشید.

  • آموختن مهارت های مهم

با کار کردن در محیط های گوناگون با فضای کاری گروهی آشنا می شوید و می توانید مهارت هایی در حیطه کار تیمی کسب کنید. این مهارت ها در نهایت به اعتماد به نفس بیشتر و روابط عمومی بالا تر منجر می شود. همچنین با حضور در محیط های بزرگ و مشاهده رفتار مدیران، مهارت های رهبری خود را ارتقا دهید. برای مثال با کار کردن در محیط هایی مانند کافه یا رستوران، نحوه تعامل با مشتریان را به خوبی بیاموزید.

  • ایجاد ویژگی های شخصیتی مثبت

شخصیت انسان ها به مرور زمان و در تعامل با افراد گوناگون شکل می گیرد و رشد می یابد. شغل مناسب برای دختر جوان شغلی است که به او در پایه ریزی ویژگی های شخصیتی مثبت موثر باشد. کار کردن در محیط های کاری، خصوصا اگر محیط بزرگی باشد، به شما کمک می کند از همان زمان شکل گیری شخصیتی تان مسئولیت پذیر تر باشید. همچنین راه های تازه ای برای ابتکار عمل، عملکرد مستقل و حفظ تعهدات کشف کنید.

معرفی چند نمونه شغل مناسب برای دختر جوان

نمونه شغل مناسب

همان گونه که می دانید باریستا ها در کافی شاپ ها برای مشتریان قهوه آماده می کنند و وظیفه دارند با خوشرویی به آن ها خوشامد بگویند. ارائه خدمات به موقع نیز از وظایف اصلی آن ها است.

شغل دیگری که با وجود خطرات احتمالی ای که از نظر زیست محیطی برای دختران به دنبال دارد، همچنان شغل مناسب برای دختر جوان محسوب می شود، تور لیدری است. تور لیدر ها بر فعالیت های گردشگران نظارت دارند و به آن ها در مسیریابی در طبیعت کمک می کنند. مسئولیت های این شغل زیاد است؛ اما شرکت در شادی ها و تفریحات دیگران در طبیعت و مراقبت از آن ها جذابیت های خاص خود را به همراه دارد.

شغلی که به نسبت دیگر مشاغل برای دختران جوان به دلیل ساعات کاری منعطف آسان تر و در دسترس تر است، صندوقداری فروشگاه ها است. این افراد حساب و کتاب خرید های مشتریان را انجام می دهند و باید نحوه کار با سیستم های مخصوص را بدانند.

جمع بندی

شروع یک کسب و کار جدید در سنین پایین ممکن است در وهله اول غیر ضروری و ترسناک به نظر برسد؛ اما فواید زیادی برای آینده شخصی و شغلی دختران جوان به همرا دارد. کسب درآمد، آموختن مهارت های مهم و ایجاد ویژگی های شخصیتی مثبت از مزایای ورود به دنیای کار است. چند نمونه شغل مناسب برای دختر جوان نیز عبارت است از مشغول بودن در کافی شاپ ها به عنوان باریستا، تور لیدری و صندوقدار در فروشگاه ها.ش

source

توسط mohtavaclick