شرکت TSMC گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم خود را منتشر کرد که به‌راحتی از پیش‌بینی‌های بازار و حتی برآوردهای خودِ شرکت فراتر رفت. دلیل این جهش درآمد، تقاضای روبه‌افزایش برای هوش مصنوعی عنوان شده است.

TSMC که شرکت‌های بزرگی مثل اپل و انویدیا ازجمله مشتریان ثابت آن محسوب می‌شوند، در خط مقدم حرکت به سمت هوش مصنوعی قرار دارد. این موضوع به شرکت تراشه‌ساز کمک کرد تا کاهش تقاضای ناشی از همه‌گیری کرونا را به‌خوبی پشت‌سر بگذارد.

بر اساس اعلام رویترز، درآمد TSMC در بازه‌ی زمانی تیر تا شهریور ماه سال جاری به ۲۳٫۶۲ میلیارد دلار رسیده است. این عدد درمقایسه‌با میانگین پیش‌بینی‌های ۲۳ تحلیلگر که روی درآمد ۲۳٫۳۳ میلیارد دلاری هم‌نظر بودند بالاتر فراتر رفت.

عملکرد مالی TSMC در سه‌ماهه‌ی سوم مالی این شرکت نشان از رشد ۳۶٫۵ درصدی نسبت‌به سال گذشته دارد. برای درک بهتر، درآمد این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۱۷٫۳ میلیارد دلار بود.

TSMC در گزارش مالی قبلی خود که ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) ارائه شد، پیش‌بینی کرده بود که درآمد سه‌ماهه‌ی سوم این شرکت بین ۲۲٫۴ تا ۲۳٫۲ میلیارد باشد. درآمد این تراشه‌ساز فقط در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) با جهشی ۳۹٫۶ درصدی نسبت‌به سال گذشته، به ۷٫۸۲ میلیارد دلار رسید.

جزئیات بیشتری در گزارش مالی کوتاه TSMC ارائه نشده است. این شرکت قصد دارد در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر ۱۴۰۳) گزارش کامل درآمد سه‌ماهه‌ی سوم و همچنین پیش‌بینی خود برای آینده را ارائه دهد.

ارزش سهام TSMC که در تایپه معامله می‌شود، از اول سال جاری تا این لحظه ۷۲ درصد افزایش یافته است. درمقام‌مقایسه، شاخص کل بازار بورس تایوان، رشدی معادل ۲۶ درصد را در این بازه‌ی زمانی تجربه کرده است.

source

توسط mohtavaclick.ir