به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا رهایی روز پنجشنبه در آئین نودانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این دانشگاه را از بزرگ‌ترین و پرسابقه ترین دانشگاه های کشور نام برد که منشا خدمات ارزشمندی در کشور است و از آن به عنوان مهد نخبگان و قطب علمی کشور در زمینه های مختلف یاد کرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خطاب به نودانشجویان به بیان اعتبار و شهرت و علمی دانشگاه پرداخت و از ویژگی های این دانشگاه را جایگاه موفق آن در نظام رتبه بندی جهانی نام برد و گفت: این دانشگاه حدود ۱۴ هزار دانشجو ، ۱۸ دانشکده و ۴۰ هزار دانش آموخته با ۱۴ پژوهشکده و ۳۰ مرکز تحقیقاتی دارد.

رهایی افزود: طراحی و ساخت ماهواره، طراحی و ساخت اسکنر پرتابل، طراحی و ساخت ابررایانه سیمرغ از آخرین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری و از طرح های موفق این دانشگاه است.

وی به دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در یک یا دو دهه گذشته روند پرشتابی را برای توسعه تحقیقات طی و جایگاه دوم یا سوم را در بین ۱۸ دانشکده از نظر تولیدات و فعالیت های علمی کسب کرد گریزی زد و گفت: در کنار توسعه تولیدات علمی که موجب جایگاه مناسب در نظام رتبه بندی جهانی می شود، یک هدف عمده دنبال می کنیم و آن در ارتباط با انجام تحقیقات مورد نیاز کشور و کلان طرح هایی است که می تواند نیاز کشور را حل کند که تلاش می کنیم نقش آفرین باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر این را هم گفت که دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در چهار رتبه بندی مهم دنیا و در دو رتبه بندی در بین دانشگاه های فنی و مهندسی کشور رتبه اول و دوم را دارد که تلاش می کنیم با نهادهای اجرایی برای انجام تحقیقات به منظور حل مشکلات جامعه تلاش کنیم.

وی در پایان به نودانشجویان گفت: امیدواریم که در روند موفقیت شما نوورودیان در اعتلای کشور گام های مهمی را برداریم.

دانشگاه امیرکبیر باندپرواز به قله های موفقیت است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این آئین گفت: شما نودانشجویان وارد مسیر شورانگیز و امیرکبیری شدید و افتخار می کنم که هویت امیرکبیری بودن را دارم این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور است.

حجت الاسلام روح اله رجبی گفت: سال گذشته حوزه آموزش و پژوهش در صدر برترین حوزه ها بوده است و شما نودانشجویان وارد یکی از بهترین دانشگاه های کشور شدید. این دانشگاه در صنعت هسته ای و هوایی بهترین دانشمندان را تربیت کرده است. از ابتدای انقلاب دانشجویان این دانشگاه در مهترین عرصه ها شرکت داشتند و در دفاع مقدس مهمترین طرح های صنعتی مربوط به مهندسین این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه حدود ۱۰۰ شهید داده است و در زمان دفاع مقدس که یکهزار دانشجو داشتیم از همین تعداد حدود ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب شد. اینجا بهترین استادان و امکانات آزمایشگاهی را داریم و هر فعالیت مفیدی که برای رشد همه جانبه خود می خواهید در این دانشگاه فراهم و اینجا باند پرواز به قله های موفقیت است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نو دانشجویان گفت که مراقب حاشیه ها باشید. در این دانشگاه دانشجویانی بودند که با وجود ظرفیت های فراوانشان اسیر حاشیه شدند.

آیین استقبال از ۱۴۵۰ دانشجوی ورودی جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز پنجشنبه با حضور علیرضا رهایی رئیس این دانشگاه برگزار و از کارآفرینان موفق دانشگاه همراه با نمایشگاهی از چهره های ماندگار دانشگاه استقبال و از رتبه های برتر کنکور سراسری با اهدا لوحی تجلیل شد.

یکی از برنامه های این دانشگاه برای نوورودیان که به همراه خانواده های خود در این آئین حضور یافتند، قرار دادن تصاویری از چهره های ماندگار علمی ایران و استادان نمونه ‌پژوهشگر برتر این دانشگاه نظیر دکتر علیرضا رهایی، دکتر محمد ادریسی، دکتر سید محمدرضا گلپایگانی، دکتر فتح اله مضطرزاده، دکتر سید کمال الدین یادآور نیکروش، دکتر محمدرضا اسلامی، دکتر طاهره کاغذچی و دکتر مرتضی سهرابی در محوطه دانشگاه بود تا با این مفاخر علمی آشنا شوند.

source

توسط mohtavaclick.ir