به گزارش آرمان ملی آنلاین، اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین اعلام کرد که هوای این استان در هفته پیش رو، ابری توام با کاهش محسوس دمای هوا و بارش باران در مناطق پست و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی، بر اساس نقشه‌های پیش بینی، طی امروز جمعه (۲۷ مهرماه) با حاکمیت جریانات جنوبی گرم، ضمن افزایش دمای هوا، پدیده غالب در سطح استان وزش باد‌های تند جنوبی گاهی با سرعت شدید و در برخی نواحی با خیزش گرد و خاک محلی خواهد بود.

بنا به این اطلاعیه، همچنین با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه از امشب، شرایط جوی استان اردبیل ناپایدار شده و از امشب تا اواسط هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان، بارش متناوب باران پیش بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، با توجه به اینکه از روز شنبه (۲۸ مهر) زبانه‌های پرفشار سطح زمین در منطقه حاکم شده و جریانات جوی، شمالی – شرقی می‌شود، لذا دمای هوا در استان به طور محسوس کاهش یافته و هوای سرد سطح استان را به ویژه در ساعات شبانه و اوایل صبح فرا می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد بارش برف را در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان پیش بینی کرد.

با وجود گذشت یک ماه از سال آبی جاری، بر خلاف سال‌های گذشته بارش قابل ملاحظه‌ای در استان اردبیل اتفاق نیفتاده و همین امر سبب تاخیر در کشت و زرع دیم مردم و نیز نگرانی کشاورزان شده است.

source

توسط mohtavaclick.ir