به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهید چنگیز طغرلی سال ۱۳۴۱در خانواده‌ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود و با نوازش گرم دست‌های والدین‌اش از مکتب سرخ تشییع، قله‌های سعادت و کمال را پیمود. وی در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و بالاخره درتاریخ دهم اردیبهشت ۱۳۶۲ در مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید چنگیز طغرلی:

بسم الله الرحمن الرحیم

(جهاد آرمان ماست و شهادت سعادت انسان)

قلمم از نوشتن یادنامه گناهان ابا دارد، ولی عجب انسان نمی‌دانم چگونه و به چه قدرتی در برابر حق و ذات مقدس او مرتکب گناه می‌شود و هیچ فکر نمی‌کند چه می‌شود و چه می‌کند افسوس بر حال ما انسان‌ها که گوهر خود را به قیمت ناچیزی می‌فروشیم.

خدایا از من آگاهی و می‌دانی که من با آگاهی و با اختیار کامل می‌نویسم، خدایا می‌دانی که چه هستم و می‌دانی که چگونه چون شمع ذوب می‌شویم ولی از مردن در راه تو هرگز نمی‌هراسیم اما می‌ترسم که ایمان را سر ببرند و اگر همچون شمع بسوزم روشنایی می‌رود و دوباره جای او را ظلمت و تاریکی فرا می‌گیرد.

ای خدا پس چه باید کرد از یک سو که باید بمانیم تا شهید آینده باشیم از سوی دیگر باید شهید شد تا اینکه آینده بماند خدایا بدون ریا می‌گویم و ابراز می‌دارم که خیلی دلم می‌خواهد که هم امروز شهید شوم تا فردا بماند و هم بمانم تا فرداها و آینده‌ها شهید نشوند، عجب دردی است آخر چه می‌شود که امروز شهید شویم و فردا زنده شویم، دوباره شهید شویم.

آری راه سعادت‌بخش این است که راه سالار شهیدان حسین‌بن‌علی (ع) را ادامه دهید و زینب‌وار زندگی کنید و راه انبیا و اختران تابناک آسمان ولایت را ادامه دهید، زیرا آن‌ها الگو و نمونه و سرمشق زندگی شما مسلمانان هستند. رمز اصلی پیروزی یعنی وحدت و ایمان و رهبری هر حزب و هر ارگانی است آن را حفظ کنید.

تمام واجبات شرعی و دینی خود را عمل کنید. خصوصاً اینکه با تقوی به پیش بروید که پیروزید. در مصیبت‌ها صبر و استقامت که توشه پیروزی است و رمز موفقیت شماست آن را پیشه و برنامه خود قرار دهید، هوشیار و بیدار در صحنه حاضر شوید نماز جماعت و دعاها از یادتان نرود.

خدایا، معبودا، معشوقا تو خودت می‌دانی و آگاهی از ضمیر من با خبری که من با آگاهی کامل با عزمی راسخ و با قاطعیت و اراده‌ای قوی پا به عرصه میدان نبرد حق علیه باطل نهادم و تنها به امید یاری تو در نبرد و در کارها وارد عمل شوم.

من آمدم با بار گناهان در عدالت و کرامت را بزنم و دری از دریای بخشش بی‌کرانت را به روی بنده بگشایی و هیچ‌وقت ناامید نشوید منم مقرون دریای گناهان مگر چون نوحم از دریا رهایی.

ای حسین جان و سرور سالار ما آن با نک خونی که تو خون خود و یارانت را به آن واریز کردید بدانید که اکنون و آنان ما آن بانک خود را یار می‌کنند و آن بانکی را که سرمایه‌اش نسل و بقای اسلام عزیز است و آزاد کنند مظلوم از زیر یوغ ظالم است و پیونددهنده انسان میان خدای خود است.

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/ م

  https://armanekerman.ir/vdccx0qss2bq0p8.ala2.html


source

توسط mohtavaclick.ir