بررسی اتفاقات جاری کشور، موضوع برنامه «زمانه» است که شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سیدمجید اکرمی، تهیه کننده برنامه «زمانه» با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: «زمانه» در تلاش است اتفاقات روزی که در جامعه رخ می دهد و ذهن مردم را درگیر می کند، واکاوی کند. این اتفاقات ممکن است منطقه ای، ملی و بین المللی باشد. اینکه این جرات را داشته باشیم بعضی از گفتگوها را صریح و بدون حذف از آنتن زنده سیما پخش بکنیم، اتفاقی است که برنامه «زمانه» به دنبالش است.

وی درباره تفاوت این برنامه با برنامه های دیگری که در شبکه خبر یا شبکه افق پخش می شود و این برنامه چه فرقی به لحاظ گفتگو و محتوا با آنها دارد گفت: تلاشمان در گفتگوی متفاوت است در دعوت از مهمانانی که دو تا طیف که بتوانند دیدگاه هایشان را منعکس کنیم ، در کنار ان هم بیان صریح حرفی که مردم کف جامعه دارد تفاوت هایی با برنامه هایی دیگر سیما ایجاد کند، بخش هایی که به صورت روایی مطرح می کنیم یکی دیگر از نقاط تفاوت «زمانه» است.

وی افزود: برنامه زمانه ترکیبی از برنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. چیزی که ما در اتاق فکر «زمانه» داریم رقم می زنیم اینکه بببنیم الان مخاطب چه چیزی نیاز دارد که بیشتر به آنها بپردازیم و توضیح بدهیم.

وی درباره راههای تشخیص اینکه مردم چه می خواهند گفت: یک بخش قابل توجهی از کار در اتاق فکر «زمانه» اتفاق می افتد که شامل مدیران و سردبیران برنامه است و خیلی از موضوعات هم از طریق پیامک های مردم است که با دست اندرکاران برنامه خط می دهند.

اکرمی درباره نحوه دعوت از مهمانان و اینکه محدودیتی در دعوت از مهمانان است یا نه افزود: محدودیت هایی که سیما است یک محدودیتهایی خیلی جزیی و خاص است که مثلا آن شخص قبلا در آنتن زنده اتفاقات خاصی را داشته و دیگر به برنامه دعوت نمی شود، والا برای «زمانه» هیچ محدودیتی تا الان نبوده و مهمانانی که دعودت کردیم افرادی بودند که از گروههای معترض به اتفاقات در سطح جامعه بودند که آمدند و حرفشان در آنتن زنده بیان کردند و این برنامه به موضوعات خبری و تبیینی می پردازد.

وی گفت: همه تلاشمان را کردیم که در بخش های برنامه مانند مصاحبه های مردمی بتوانیم از دیدگاههای مردم استفاده کنیم. اتفاقی که در «زمانه» رقم می زند سوالات متنوعی است که به صورت زیرنویس برای مخاطب هر قسمت طراحی می کنیم این باعث شده که فعال شدن مخاطب را خودمان هم حس کنیم و آمار خوبی داریم که مخاطب ارتباط خوبی با این برنامه برقرار می کند و زمانه دنبال اقشار خاص می گردد در هر قسمت.

وی درباره تغییرات احتمالی برنامه گفت: تلاشمان در ادبیات و زبان صریح داشتن برنامه «زمانه» است. حس می کنم تا حدودی موفق بودیم ولی جا داریم به نقطه ایده ال برسیم. از طرفی در بخش های مختلف برنامه به عنوان مثال موضوع صنف پرستارها دغدغه جدی شده است، قشری که زحمت خالصانه می کشند اما آنطور که لازمه به این صنف پرداخته نمی شود، شاید نیاز به مستندهای کوتاهی باشد که حرف دلشان را بزنند.

source

توسط mohtavaclick.ir