به گزارش آرمان ملی آنلاین، بارش برف این روزها بیشتر استان‌های کشور را سفیدپوش کرده است و مدارس برخی از استان‌ها نیز به تعطیلی کشانده است. چهارشنبه مدارس ابتدایی شهرستان بستان آباد و ادربیل به دنبال بارش برف غیرحضوری شد. بارش برف در برخی از استان‌ها هنوز ادامه دارد، اما آیا فردا ۵ آبان ۱۴۰۳ مدارس تعطیل خواهد شد؟

تعطیلی مدارس ۵ آبان ۱۴۰۳

هواشناسی از تدوام بارش برف و باران در برخی از استان‌ها خبر داده است اما هنوز خبری از تعطیلی مدارس نیست در صورت اعلام این گزارش به روز خواهد شد. در ادامه می‌توانید هواشناسی استان‌هایی که احتمال تعطیلی مدارس آن بالاست را بخوانید؛

 از عصر فردا (شنبه ۵ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین علاوه بر شمالی شدن جریانات جوی (در نوار شرقی، مناطق شمالی و مرکزی استان با وزش باد تند)، آسمان استان اردبیل بتدریج ابری شده و از اواخر وقت دمای هوا کاهش می یابد.

با آغاز فعالیت سامانه ناپایدار از شب گذشته تاکنون بیشترین میزان بارندگی با ۵۶ میلیمتر در کردکوی و برف با ۲۴ سانتی متر در ارتفاعات درازنو ثبت شد. بارندگی‌های استان گیلان تا ظهر امروز ادامه دارد و پس از آن تا روز یکشنبه به طور موقت آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود. برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز سامانه بارشی جدیدی در استان فعالیت خواهد کرد.

تا ظهر امروز بارش‌های خوبی در بسیاری از شهرهای خراسان رضوی داشته‌ایم به طوری که قوچان ۱۸ میلیمتر، سبزوار ۱۰ میلیمتر، چناران و تربت‌حیدریه ۱۴ میلیمتر، کاشمر و مشهد ۱۸ میلیمتر، درگز ۱۴ میلیمتر، بردسکن ۲۲ میلیمتر، ریوش ۲۳ میلیمتر بارش داشته‌اند.  با فعالیت این سامانه بارشی و نسبتاً سرد از شنبه شب تا عصر یکشنبه (۶ آبان) ضمن کاهش محسوس دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران (در ارتفاعات بارش برف و در مناطق کوهستانی بارش مخلوط باران و برف) پیش‌بینی می‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir