رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپا، لینکدین را ۳۱۰ میلیون یورو جریمه کرد.
به گزارش خبرگزاری آنا، به نقل از رویترز، رگولاتور ارشد حریم خصوصی اتحادیه اروپا شرکت لینکدین (زیرمجموعه مایکروسافت) را به دلیل تبلیغات هدفمند ۳۱۰ میلیون یورو (۳۳۵ میلیون دلار) جریمه کرده است.
گراهام دویل معاون کمیسیونر (DPC) در بیانیهای در این باره گفت: پردازش اطلاعات خصوصی بدون مبتنای حقوقی متناسب نقض آشکار و جدی حق بنیادین فرد در بحث حفاظت از داده به شمار میرود.کمیسیون حفاظت از داده ایرلند رگولاتور حریم خصوصی بسیاری از بزرگترین شرکتهای اینترنتی جهان است، و دفتر آنها در اتحادیه اروپا در این کشور قرار دارد.
لینکدین در بیانیه ای اعلام کرد: معتقدیم ما با مقررات حفاظت از داده مطابقت داشتیم.در حال کار بر روی این هستیم که شیوههای تبلیغاتی ما با این تصمیم مطابق با مهلت تعیین شده توسط کمیسیونر باشد.
source