جایگزین پاورفیت را باید در میان دیگر مکمل های موجود در بازار که برای تقویت سیستم ایمنی تولید شده اند جستجو کرد.
ماده موثره اصلی کپسول پاورفیت عصاره قارچ ژاپنی شیتاکه است. در این مطلب به اختصار به ویتامین ها و مکمل هایی می پردازیم که به عنوان جایگزین پاورفیت برای درمان ویروس HPV و عوارض آن، از جمله زگیل تناسلی کاربرد دارند.

اما ابتدای باید یادآور شویم که پیش از مصرف هرگونه دارو و مکمل باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.
این امر خصوصا در خانمهای باردار و شیرده از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
بنابراین اگر دکتر برای شما داروی خاصی تجویز کرده است قبل از تصمیم برای جایگزین کردن آن با داروی دیگر حتما پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید.

جایگزین پاورفیت : طرح مسئله

عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی در سراسر جهان است. در بیشتر موارد، عفونت موقتی و بدون علامت است. با این حال، زمانی که مزمن باشد، ممکن است منجر به ضایعاتی شود که می تواند در زنان و مردان به سرطان تبدیل شود. امروزه، واکسیناسیون پروفیلاکتیک راهبرد پیشگیرانه اولیه برای عفونت های HPV است، اما واکسن ها همه گونه های HPV را پوشش نمی دهند. تحقیقات علمی نقش مفید برخی از مکمل‌های طبیعی را در پیشگیری از عفونت‌های پایدار HPV یا درمان ضایعات مرتبط با HPV نشان داده است.

ما بینش فعلی را در مورد نقش مولکول های طبیعی در عفونت HPV با تمرکز ویژه بر اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، اسید فولیک، ویتامین B12 و اسید هیالورونیک (HA) مرور می کنیم. به طور خاص، EGCG از عصاره چای سبز نقش مهمی در سرکوب انکوژن های HPV و انکوپروتئین ها (E6/E7)، که مسئول فعالیت انکوژنیک HPV و توسعه سرطان هستند، ایفا می کند.

اسید فولیک و ویتامین B12 ویتامین‌های ضروری برای عملکردهای متعدد در بدن هستند. شواهد جمع‌آوری شده حاکی از اهمیت آن‌ها در حفظ درجه بالایی از متیلاسیون ژنوم HPV است، بنابراین احتمال ایجاد ضایعات بدخیم را کاهش می‌دهد. HA، به دلیل خاصیت اپیتلیزه کنندگی مجدد، ممکن است از ورود ویروس HPV به مخاط و اپیتلیال آسیب دیده جلوگیری کند. بنابراین، بر اساس این مقدمات، ترکیب EGCG، اسید فولیک، ویتامین B12 و HA ممکن است یک رویکرد درمانی بسیار امیدوارکننده برای جلوگیری از ماندگاری HPV در بدن باشد.

1- اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)

EGCG یکی از اجزای اصلی پلی فنولی فعال زیستی چای سبز – معروف به کاتچین ها است. این ماده دارای خاصیت تحریک کنندگی سیستم ایمنی، آنتی اکسیدانی، ضد تکثیر ویروس و از بین برنده سلول ویروسی است. در زمینه عفونت های HPV، تحقیقات گسترده، چه در شرایط آزمایشگاهی و چه در داخل بدن، نقش EGCG را در تنظیم عفونت ویروسی و پیشگیری از سرطان دهانه رحم گزارش کرده‌اند.
چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان دادند که EGCG با تداخل در چرخه زندگی HPV و سرکوب انکوژن ها و انکوپروتئین های E6/E7. که مسئول فعالیت انکوژنیک ویروسی و توسعه سرطان هستند، دارای فعالیت ضد تکثیری است.
علاوه بر این، مطالعات دیگر بر روی سلول‌های HeLa نشان داد که درمان EGCG با حفظ شکل گرد و کاهش بیان متالوپروتئینازها (MMP-2 و MMP-9) از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
همچنین مطالعات بالینی مختلف، اثربخشی EGCG، هم به عنوان یک فرمول موضعی و هم خوراکی، در بهبود عفونت های HPV را نشان دادند. تاتی و همکارانش گزارش کردند که فرمولاسیون مبتنی بر EGCG برای درمان موضعی زگیل‌های تناسلی خارجی، که تظاهرات پوستی یک اختلال پرولیفراتیو ناشی از زیرگروه‌های LR، مانند HPV6 و HPV11 هستند، مؤثر است.

خلاصه

EGCG از اجزای تشکیل دهنده چای سبز، سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و مانع تکثیر ویروس در بدن می شود. همچنین در درمان عفونت HPV موثر است.

قرص A-Z مولتی ویتامین (50+) بانوان یوروویتال 45 عددی

۳۸۲,۵۹۰ تومان

قرص A-Z مولتی ویتامین (۵۰+) بانوان یوروویتال حاوی عصاره چای سبز برای تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خانم‌های بالای ۵۰ سال فرموله شده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. حاوی عصاره چای سبز

فقط 2 عدد در انبار موجود است

2- اسید فولیک و ویتامین B12

اسید فولیک و ویتامین B12 که به ترتیب به عنوان ویتامین B9 و کوبالامین نیز شناخته می شوند، ویتامین های محلول در آب هستند که توسط بدن انسان سنتز نمی شوند. در عوض، چنین ویتامین‌هایی از منابع غذایی مانند گوشت، ماهی، محصولات لبنی و همچنین غلات به دست می‌آیند. دریافت ناکافی اسید فولیک و ویتامین B12 در رژیم غذایی می تواند یک عامل کوفاکتور برای سرطان های ناشی از HPV به دلیل نقش حیاتی آنها در سنتز و ترمیم DNA باشد.

کمبود اسید فولیک در انسان با چندین اختلال سلامتی، از جمله نقص لوله عصبی، بیماری‌های عروقی، کم خونی میکروسیتیک و بسیاری از انواع سرطان، از جمله سرطان دهان، مرتبط است. علاوه بر این، دریافت ناکافی اسید فولیک در رژیم غذایی ممکن است منجر به اختلال در تنظیم متیلاسیون DNA شود. در نتیجه در سنتز و ترمیم DNA اختلال ایجاد کند، که ممکن است باعث اختلال در سلامتی فرد شود. هم اسید فولیک و هم ویتامین B12 با سطح هموسیستئین و افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم ارتباط معکوس دارند. علاوه بر این، سرم خون بیماران HPV مثبت با CIN3 به طور قابل توجهی سطوح کمتر اسید فولیک و سطوح بالاتر هموسیستئین آزاد را دارد.

هم فولات و هم ویتامین B12، با حفظ ثبات ژنومی، ممکن است از ادغام HPV در ژنوم سلول های دهانه رحم جلوگیری کنند. این یک رویداد اولیه در سرطان زایی مرتبط با HPV و یک گام مهم به سمت پیشرفت بدخیم است که به اختلال در تعادل موجود در تعامل میزبان و ویروس در طول زمان تاخیر کمک می کند.

کمبود اسید فولیک و ویتامین B12

کمبود اسید فولیک و ویتامین B12 باعث تکه تکه شدن ژنوم می شود و باعث شکستگی در مکان های شکننده می شود. مکان های شکننده همان مکان های ترجیحی برای ادغام HPV16 هستند. مدل‌های حیوانی تأیید می‌کنند که کمبود فولات در رژیم غذایی می‌تواند عمیقاً روی وقایعی که منجر به سرطان‌زایی ناشی از HPV16 می‌شوند تأثیر بگذارد و آن را تعدیل کند.
از این رو، با توجه به اینکه عفونت HPV با سطوح پایین سرمی ویتامین B12 و فولات مرتبط است، نظارت بر سطح آنها در بیماران مبتلا به ضایعات دهانه رحم ممکن است به شناسایی عفونت پایدار کمک کند. در این زمینه، مکمل ویتامین B12 و اسید فولیک می‌تواند یک استراتژی معتبر برای مقابله با ادغام ژنوم HPV و در نتیجه تداوم آن باشد.
جایگزین پاورفیت

خلاصه

عفونت HPV با سطوح پایین سرمی ویتامین B12 و فولات مرتبط است، نظارت بر سطح آنها در بیماران مبتلا به ضایعات دهانه رحم ممکن است به شناسایی عفونت پایدار کمک کند.

ویتامین B12 های هلث قرص1000 میکروگرم مکمل متابولیسم بدن 30 عددی

ویتامینB12 یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای سلامت کلی بدن است و در تولید سلول های سالم و حفظ عملکرد مناسب اعصاب نقش دارد. ویتامینB12 در تولید سلول های خونی و حمایت از عملکرد اعصاب موثر است.همچنین نقش مهمی در تبدیل مواد مغذی به انرژی دارد و کمبود آن سبب احساس خستگی و ضعف…

3- هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید HA جزء اصلی ماتریکس خارج سلولی (ECM) در بافت های اپیتلیال و همبند است. HA یک مولکول بسیار عجیب و غریب است: با وجود ساختار شیمیایی ساده اش، بسته به وزن مولکولی آن عملکردهای مختلفی دارد.

در شرایط هموستاتیک، HA عمدتاً به شکل HMWHA (وزن مولکولی بالا) سنتز می شود و خواص و عملکردهای بیولوژیکی مهمی دارد. روان کننده آبرسان بافت با خواص ضد رگ زایی و ضد التهابی است. علاوه بر این، HMWHA فعالیت‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی را نشان می‌دهد. زیرا یک پوشش محافظ متراکم و چسبناک ایجاد می‌کند که سطح گیرنده‌های سلولی را می‌پوشاند، بنابراین از فعال شدن واکنش التهابی جلوگیری می‌کند.

عفونت HPV عمدتاً از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. علاوه بر این، ویروس در طول تعامل جنسی از طریق تماس نزدیک پوست به پوست پخش می شود. که ترجیحاً مناطقی را شامل می شود که تروما و/یا آسیب های جزئی دریافت می کنند. در واقع، از دست دادن یکپارچگی در اپیتلیوم پوست به ذرات ویروسی اجازه نفوذ و عفونت می دهد. بنابراین، حفظ یا بازیابی یکپارچگی بافت دهانه رحم ممکن است یکی از اهداف پیشگیری از عفونت HPV باشد. به طور خاص هیالورونیک اسید ممکن است در رسیدن به این هدف کمک کنند.

خلاصه

هیالورونیک اسید نه تنها ممکن است به عنوان یک رویکرد پیشگیرانه برای مهار عفونت ویروسی عمل کند، بلکه یک رویکرد کمکی محوری برای افزایش کارایی سایر ترکیبات و کاهش تعداد ضایعات را نشان می دهد.

4- اکیناسه

ریشه و عصاره اکیناسه آنگوستیفولیا (EA) و اکیناسه پورپوره (EP) در چندین پژوهش آزمایشگاهی و بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهدی مبنی بر خواص ضد التهاب و محرک دستگاه ایمنی اکیناسه در این آزمایش ها گزارش شده.

قرص اکتی ایمیون ابیان دارو 60عددی

قیمت اصلی ۲۷۴,۶۸۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۳۰,۰۰۰ تومان است.

قرص اکتی ایمیون ابیان دارو 60 عددی حاوی عصاره اکیناسه محصولی مناسب جهت کمک به سلامت سیستم ایمنی، آنتی اکسیدانی و ارتقاء سلامت عمومی است. ترکیبات این مکمل آنتی اکسیدان های بسیار بالا بوده که با تخریب اثرات رادیکال های آزاد از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کرده و باعث بهبود حال عمومی می شود.…

جایگزین پاورفیت : نتیجه گیری

تا به امروز، عفونت HPV هنوز یک بار جهانی بر سیستم درمانی را نشان می دهد. هیچ رویکرد پزشکی به طور موثر ویروس را ریشه کن نمی کند. در عوض راهبردهای پزشکی موجود فقط از تظاهرات بالینی محدود جلوگیری یا درمان می کند بدون اینکه ماندگاری را هدف قرار دهد. این دومی – تداوم – مهمترین عامل خطر برای ایجاد تومور است، مانند مورد سرطان دهانه رحم، و هنوز هم یک چالش بالینی جدی است. شواهد انباشته نشان می دهد که برخی از مولکول های طبیعی ممکن است در درمان ضایعات ناشی از HPV مفید باشند. بنابراین امکان در نظر گرفتن آنها به عنوان یک استراتژی درمانی بالقوه برای جلوگیری از تداوم HPV فراهم می شود.

مولکول‌های طبیعی شناسایی‌شده به عنوان جایگزین پاورفیت – EGCG، ویتامین B12، اسید فولیک، و HA- بر چندین شواهد علمی تکیه دارند که نشان‌دهنده عملکرد ضد ویروسی هر مولکول در زمینه عفونت‌های HPV است. این نتایج نشان می‌دهد که هر یک از مولکول‌ها ویژگی‌های کلیدی را در مقابله با عفونت HPV نشان می‌دهند. بنابراین ترکیب آنها را به عنوان یک رویکرد درمانی معتبر برای جلوگیری و مقابله با ماندگاری HPV پیشنهاد می‌کند. ترکیبی از اثر ضد تکثیری EGCG در ضایعات دهانه رحم، یا تنظیم القایی ژن‌های p53 و Rb (معمولاً در عفونت پایدار HPV تنظیم نمی‌شود). پتانسیل ویتامین B12 و اسید فولیک برای جلوگیری از ادغام ژنوم ویروسی یک ویژگی خاص ماندگاری HR-HPV) و خواص اپیتلیزه کننده مجدد HA یا فعالیت تقویت کننده آن، یک رویکرد درمانی امیدوارکننده را در برابر عفونت HPV و مهمتر از همه، در برابر تداوم آن پیشنهاد می کند.

منبع: کتابخانه ملی دارو

داروخانه شبانه روزی اینترنتی امید

source

توسط mohtavaclick.ir