در هفدمین پارک علم و فناوری سلامت ۱۲۰ دانش آموخته دکتری دانشگاهی ایده‌های خود را به محصولات تجاری مورد استفاده جامعه تبدیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ایده ها می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری و به خودکفایی کشور کمک کند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جهش در حوزه پژوهشی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: یکی از کار‌های خوب در دولت، افزایش بیش از دو برابری شرکت‌های دانش بنیان است که از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم اکنون به ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده است.

به گفته مسئولان نظام سلامت ۱۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور مربوط به حوزه سلامت است که از نظر بهره وری اقتصادی ۲۳ درصد کل گردش مالی این شرکت‌ها را شامل می‌شود.

یونس پناهی معاون پژوهشی وزارت بهداشت گفت: تعداد پارک‌های علم و فناوری سلامت قبل از دولت سیزدهم ۱۰ پارک بود که برخی فقط در حد مجوز بود و وجود خارجی نداشت هم اکنون ۱۷ پارک علم و فناوری داریم که در حال فعالیت است.

هفدهمین پارک علم و فناوری سلامت کشور که در منطقه حکیمیه تهران دایر شده، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و ماموریت‌های مهمی همچون اندازه گیری و تولید مواد اولیه دارویی، تولید تغذیه‌های دارویی؛ تولید تجهیزات پزشکی و سلامت محور و تولید کیت‌های تشخیصی و درمانی را بر عهده دارد.

پارک‌های علم و فناوری زیرساخت فعالیت‌های تولیدی و خدماتی دانش بنیان متنوع و بسیاری است که می تواند کشور را از واردات و وابستگی نجات دهد. 

source

توسط mohtavaclick.ir