آئودی با معرفی S5 Avant، میخ بر تابوت A4 کوبید. طبق سیاست جدیدی آئودی، خودروهایی که در نامشان عدد فرد وجود دارد از موتور احتراقی بهره میبرند و خودروهایی که نامشان عدد زوج دارد کاملاً برقی خواهند بود. نسل بعدی A4 در آیندهی نهچندان دور بهصورت برقی دوباره متولد خواهد شد.
در دل آئودی S5 Avant موتور سه لیتری V6 با ۳۶۲ اسب بخار قدرت غرش میکند که ۱۳ اسب بخار نسبت به S4 Avant قدرت بیشتری دارد. آئودی گشتاور موتور را اعلام نکرده است؛ اما انتظار میرود در این بخش نیز بهبودهایی صورت گرفته باشد.
افزونبر بهرهمندی از فناوری هیبریدی ملایم، نیروی موتور ۶ سیلندر خودرو از طریق گیربکس هفت سرعتهی دوکلاچه خودکار به چرخها منتقل میشود که جایگزین گیربکس هشت سرعتهی تیپترونیک نسل قبلی شده است.
گیربکس جدید میتواند گشتاور بیشتری نسبت به قبل تحمل کند و کمی سبکتر است. S5 Avant از سیستم چهارچرخمحرک کواترو بهصورت استاندارد بهره میبرد. تیم آئودیاسپرت برای S5 Avant دیفرانسیل مجهز به کنترل گشتاور برداری در نظر گرفتهاند که چسبندگی و تحویل قدرت بهتری برای خودرو فراهم میکند.
استیشن اسپرت و جذاب آئودی مانند نسل جدید A5 براساس پلتفرم PPC ساخته شده است که اساساً نسخهای بهبودیافته از پلتفرم MLB گروه فولکسواگن محسوب میشود. طول کلی خودرو با حدود ۶۶ میلیمتر افزایش به ۴٫۸۲ متر رسیده است. فاصلهی بین محوری خودرو به ۲٫۸۹ متر میرسد.
آئودی، S5 Avant را در بازار آمریکا عرضه نخواهد کرد. آئودی پیشتر اعلام کرد که تولید مدلهای کوپه و کروکی A5 و مدل عملکردمحور RS5 را خاتمه میدهد؛ بدین ترتیب A5 جدید تنها در مدلهای سدان و استیشن تولید خواهد شد (S5 مدل اسپرتتر A5 محسوب میشود).
source