طرح «نهضت دانش‌آموزی»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامرضا بروجی، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طرح «نهضت دانش‌آموزی» برای شناسایی بی‌سوادان به کمک خود دانش‌آموزان در سراسر کشور اجرا خواهد شد. بروجی گفت: در این طرح قرار است روش‌های جذب سوادآموزی در کشور به روز شود و افراد بی‌سواد برای علم‌آموزی مشتاق شوند.
وی افزود: دانش‌آموزان در این طرح ابتدا اعضای خانواده و آشنایان بی‌سواد خود را شناسایی می‌کنند و قبل از آموزش در سامانه نهضت سوادآموزی، کلاس‌های توجیهی و منابعی در اختیار آنها قرار می‌گیرد؛ علاوه بر سامانه‌ای که از طریق نهضت سوادآموزی طراحی شده است، در پیام‌رسان شاد که متعلق به آموزش و پرورش است، همه برنامه‌های آموزشی در صفحه‌ای تحت عنوان نهضت دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان فراهم شده است.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در این طرح دانش‌آموزانی که بتوانند آمار بی‌سوادی کشور را در جهان کاهش دهند، حتما در اولویت قدردانی از طرف نهضت سواد‌آموزی قرار می‌گیرند و پاداش‌هایی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که به آنها پرداخت می‌شود. به گفته بروجی، علاوه بر این پاداش‌های نقدی، هدف‌های نهفته نیز در آن وجود دارد که مهم‌ترین آن این است که دانش‌آموز را اجتماعی‌محور می‌کند و تعاملات او را با دیگران افزایش می‌دهد و همچنین به‌صورت یک رزومه برای آنها باقی می‌ماند که در آینده بتوانند در استخدام‌های آموزش و پرورش مورد استفاده قرار دهند.

source

توسط mohtavaclick.ir