راه اندازی کارگاه کتاب تصویری در کانون

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ خانم فهیمه شانه با حضور در برنامه سلام خبرنگار درخصوص نقش تصویر در کتاب‌های داستان گفت: انتقال مفاهیم به دوش تصاویر است، کتاب تصویری به خاطر این که تصویر در آن نقش مهمی دارد و به درک بهتر ماجرای داستان کمک می‌کند مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه کارگاه خلق کتاب تصویر برای اولین بار است که در کانون پرورش فکری راه اندازی شده است افزود: این کارگاه، تصویر متن را گسترش می‌دهد جزئیاتی در تصویر وجود دارد که در متن دیده نمی‌شود در کارگاه خلق کتاب تصویری قرار است نویسنده و تصویرگر در کنار هم قرارگیرند و تصویرگر است که کار را پیش می‌برد و از ایده تا اجرا تا تمام شدن داستان و سپردن کتاب به چاپخانه، نویسنده و تصویرگر در کنار هم هستند.
شانه افزود: نویسندگان و تصویرگران مختلفی از تواناترین و بهترین نویسندگان کودک برای این کارگاه انتخاب شده اند و هر یک نویسنده با یک تصویرگر در کنار هم قرار می‌گیرند و حتی ممکن است که تصویرگر خودش هم ایده‌هایی به متن اضافه کند.
معاون محتوایی انتشارات کانون پرورش فکری گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک کتاب‌های تصویری خوبی برای گروه سنی کودک و نوجوان از کانون پرورش فکری منتشر شود.

source

توسط mohtavaclick.ir