هوش مصنوعی و کاربرد آن در تولید محتوا یکی از بحث های چالش برانگیز امروز در ایران و هر کشور دیگری است. فارغ از جنبه منفی ای که استفاده از هوش مصنوعی ممکن است داشته باشد، اگر ابزار های آن به درستی به کار گرفته شوند، جنبه های مثبتی نیز خواهد داشت. بیش از 75 درصد بازاریابان اعتراف می کنند که در تولیدات محتوایی خود از هوش مصنوعی بهره می برند. علاوه بر این حدود 19 درصد مشاغل نیز از این ابزار ها استفاده می کنند. پس آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی قطعا برای هر یک از صاحبان کسب و کار ضروری است.

مزایای آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

آیا در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا مردد هستید؟ این شک و تردید موضوعی کاملا طبیعی است. بحث های منفی حول محور هوش مصنوعی اذهان عمومی را کاملا سم پاشی کرده است؛ اما این بدین معنا نیست که استفاده از هوش مصنوعی هیچ فایده ای ندارد. در ادامه بررسی مهم ترین مزایای آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی می پردازیم.

  • صرفه جویی در زمان: اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، کمک گرفتن از ابزار های مختلف هوش مصنوعی بهترین گزینه است. طبق یک نظرسنجی، یک پست وبلاگ معمولی 500 کلمه ای برای کامل شدن به حدود 4 ساعت زمان نیاز دارد. در حالیکه آماده کردن یک پست با هوش مصنوعی نصف این میزان زمان نیاز دارد.
  • افزایش کارایی و بهره وری: چه تصمیم شما این باشد که تولید محتوا را برون سپاری کنید، چه بخواهید متخصصان این حوزه را برای کار استخدام کنید، این کار نیازمند زمان و انرژی زیاد است. درحالیکه ابزار های هوش مصنوعی ایده پردازی و تولید محتوا را بسیار سریع و با CTA های قانع کننده انجام می دهند.افزایش کارایی و بهره وری
  • صرفه جویی در هزینه: با وجود اینکه برون سپاری تولید محتوا و محول کردن کار به فریلنسر های دور کار تقریبا ارزان تمام می شود، هنوز هم هزینه هایی را به همراه دارد؛ اما تهیه لایسنس یک ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا، هزینه های جانبی کمتری در پی خواهد داشت.
  • بهبود عملکرد سئو: ابزار های هوش مصنوعی اگر به درستی به کار گرفته شوند، می توانند عملکرد سئو سایت شما را بهینه کنند. با ابزار های جدید هوش مصنوعی می توانید پژوهش جامع کلمات کلیدی را انجام دهید، استراتژی محتوایی مناسب را پیدا کنید و در کمترین زمان ممکن محتوای حرفه ای تولید نمایید.
  • افزایش کیفیت محتوا: اگرچه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی هنوز هم نیاز به بررسی مجدد توسط نیروی حرفه ای انسانی دارد؛ اما این ابزار ها می توانند پایه ای قوی برای تولید محتوا ارائه دهند، به طوری که محتوا با چند تغییر جزئی کوچک در لحن و ساختار کاملا قابل استفاده باشد.

معرفی 3 ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا

ابزار هوش مصنوعی

مهم ترین گام در مسیر آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی ، انتخاب ابزار مناسب است. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ابزار های هوش مصنوعی در این حوزه می پردازیم:

  1. ai: بهترین گزینه برای نگارش پست وبلاگ با هوش مصنوعی.

اگر به دنبال ایجاد پست های وبلاگی در کمترین زمان ممکن هستید، Jasper AI بهترین گزینه برای شما است.

قیمت گذاری: لایسنس این ابزار از 39 دلار در ماه شروع می شود.

مزایا:

ارائه طیف گسترده ای از تولید محتوا

ایده آل برای ایده پردازی محتوا

معایب:

قیمت آن نوسانات زیادی داشته است.

  1. ai: بهترین گزینه برای تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ در رسانه های اجتماعی

قیمت گذاری: استفاده از این ابزار رایگان است؛ اما طرح رایگان به 10 اعتبار در ماه محدود می شود.

مزایا:

داشبورد کاربرپسند

ابزار تولید محتوای ساده

امکان استفاده رایگان

معایب:

برای تولید محتوای طولانی مناسب نیست.

برای تولید محتوای نامحدود نیاز به حساب کاربری ارتقا یافته دارد.

  1. Surfer SEO: بهترین گزینه برای نوشتن مقاله منطبق با سئو پایه

قیمت گذاری: هزینه پایه برای یک ماه 19 دلار است؛ البته برای تهیه پیشرفته ترین نسخه ممکن است نیاز باشد تا 249 دلار نیز هزینه کنید.

مزایا:

رابط کاربری عالی

گزینه های مختلف برای سفارشی سازی محتوا

ادغام شخص ثالث با Google Docs، WordPress و…

معایب:

پیشنهادات کلمات کلیدی این ابزار همیشه قابل اعتماد نیستند.

ابزار SERP Analyzer  ابزاری ساده برای استفاده نیست و کار کردن با آن سختی هایی دارد.

جمع بندی

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی یکی از اقدامات ضروری برای دوام آوردن در این حوزه کاری است. قطعا هنوز هم هوش مصنوعی نمی تواند گزینه ای مطمئن و کافی برای تولید محتوا باشد؛ اما می تواند به شما کمک کند تا با صرفه جویی در زمان و هزینه، پایه اولیه مقالات و محتوا های خود را به بهترین شکل ممکن آماده کنید. در این مقاله به معرفی سه ابزار مهم برای تولید محتوای حرفه ای با هوش مصنوعی پرداختیم تا شما را در این مسیر یاری نماییم. فراموش نکنید که اعمال عنصر خلاقیت و دقت نهایی همیشه به یک نیروی انسانی نیاز دارد و هنوز هم نمی توان بدون نیروی انسانی حرفه ای کار تولید محتوا را به سرانجام رساند.

source

توسط mohtavaclick.ir