اعتراف فرمانده سابق بخش شمال سرزمین‌های اشغالی:

حملات ارتش علیه حزب الله لبنان، هیچ تاثیری در عمل نداشته/ مردم اسرائیل دیگر امیدی به بازگشت به خانه‌هایشان در شمال ندارند + فیلم

 

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ به گزارش شبکه 11 رژیم صهیونیستی، رافی نویی، فرمانده سابق بخش شمال سرزمین‌های اشغالی، در گفتگویی به بررسی وقایع اخیر در منطقه شمال و عملکرد ارتش پرداخت.

وی در این مصاحبه تأکید کرد که آنچه در شمال رخ می‌دهد، برای او کاملاً گیج‌کننده است و وی پس از ده ماه تلاش برای درک این وضعیت، همچنان به نتیجه‌ای نرسیده است. نویی افزود: «ممکن است حتی اکنون هم اشتباه فکر کنم، اما واکنش‌های ارتش در شمال، از نظر من که چهار سال رئیس ستاد فرماندهی شمال بودم، اصلاً مؤثر نیست.»

وی با اشاره به وظیفه ارتش در منطقه شمال، گفت: «وظیفه ارتش در این منطقه، حفاظت از ساکنانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند و این کار را از طریق انجام اقدامات مختلف برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان انجام می‌دهد. اما از اوایل اکتبر، ارتش تلاش کرده است تا به دستاوردهایی برسد، اما نتایج آن چیزی جز تشدید حملات راکتی به مناطق مسکونی مانند کریات شمونا و معالوت نبوده است.»

نویی همچنین بیان کرد: «وقتی که ما در جنوب لبنان بودیم و برای از بین بردن فردی به عملیات می‌رفتیم، معمولاً این کار را با واحدهای ویژه انجام می‌دادیم. اما عملیات‌های هوایی فعلی، با اینکه مشخص است توسط نیروی هوایی اسرائیل انجام می‌شود، در جلوگیری از تهدیدات کارآمد نبوده و تنها منجر به پاسخ‌های تلافی‌جویانه از سوی دشمن شده است.»

وی در ادامه افزود: «من به معیارها در مرز لبنان اهمیت زیادی می‌دهم، اما این نوع معیارها که ارتش اکنون به آنها متکی است، اصلاً ارزشمند نیستند. نه تنها بی‌ارزش هستند، بلکه هیچ چیز مؤثری هم برای ارتش ایجاد نمی‌کنند تا پیشرفت کند و به وضعیتی برسد که شاید مردم به شمال بازگردند.»

نویی همچنین به تلاش‌های اخیر برای بازگرداندن ساکنان به مناطق شمالی اشاره کرد و گفت: «سه ماه پیش، عملیاتی توسط گیورا زلتز، رئیس شورا، و دیگر رؤسای شوراها برای بازگرداندن ساکنان آغاز شد. اما ارتش با عملیات‌های خود این تلاش‌ها را نابود کرد و نشان داد که این عملیات برای بازگرداندن ساکنان به شمال مؤثر نبوده است.»

 

source

توسط mohtavaclick.ir