۲۲ کد رشته جدید به دانشگاه یاسوج اضافه شد

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،بهادر کرمی،رئیس دانشگاه یاسوج افزود: از ۲۴ تا ۲۶ مردادماه میزبان معاونان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور هستیم که برای دانشگاه یاسوج رویداد مثبتی محسوب می شود.

 

کرمی بیان کرد: در محل سالن کنفرانس دانشکده کشاورزی سالن ۱۷۰ نفره ای آماده شده، از روز شروع کار تا افتتاح فقط ۳۹ روز طول کشید، سالن بسیار متفاوت و با سازه متفاوت و جذابی است. 

 

رئیس دانشگاه یاسوج گفت:در حوزه زیرساختی و عمرانی کارهای زیادی انجام گرفته است، پروژه ساختمان فنی و مهندسی نیمه تمام بود که به ۶۵ درصد کار رسید.

 

کرمی خاطرنشان کرد: ساختمانی با نام رئیس جمهور شهید در پشت دانشکده کشاورزی ۵ هزار متر زیربنا دارد که در هفته دولت افتتاح می شود. 

 

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به ۸ پروژه نیمه تمامی که در مدت اخیر به اتمام رسیدگفت: پروژه های ورزشی سالن چندمنظوره، اداره تربیت بدنی دانشگاه، سردر دانشگاه، پروژه های نیمه تمام بودند، سلف سرویس دانشکده نفت گچساران، بخشی از پروزه دانشکده صنعت و معدن چرام، مقبره شهید گمنام نیمه تمام بودند که به اتمام رسید. 

 

وی با اشاره به ۳ پروژه جدید دانشگاه گفت: دو پروژه خوابگاهی که در سفر دوم ریاست جمهوری مصوب شد شروع به کار شده اندکه تاکنون اعتباری به آنها تخصیص نیافته است، پروژه دیگری که اهمیت دارد.

 

ساخت هتل ۶ طبقه برای اسکان مهمانان، برگزاری جلسات، سمینارها و مهمان هابا هدف درآمدزایی شروع به کار شده و پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد دارد. ۴۰ سوئیت دارد، مجهز به رستوران است. این پروزه از محل مولدسازی در حال ساخت است. 

 

کرمی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج مورد تحسین وزیر قرار گرفت افزود:  تجهیز و کامل کردن دستگاه های هایتک آزمایشگاه مرکزی دانشگاه انجام گرفت، و امروز هم سه دستگاه جدید به این دانشگاه اضافه شد.

 

وی بیان کرد: ۸۰ میلیارد تومان به دانشکده علم و صنعت اختصاص یافت.

 

کرمی گفت: در حوزه آموزش به غیر از اقدامات کیفی در سال ۹۷ فقط یک رشته به رشته های دانشگاه اضافه شد، در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ کدرشته به دانشگاه یاسوج اضافه شدند. 

 

وی با بیان اینکه به سمت پذیرش دانشجوی بین المللی رفتیم گفت: ۱۴۵ نفر از کشور عمان و عراق در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند. 

 

وی گفت: به دلیل کمبود نیرو و افزایش بازنشستگان کارمندانی داریم که با معرفی بنیاد نخبگان جذب شده اند.

 

کرمی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ ، ۳ درصد بودجه دانشگاه و در سال ۱۴۰۳ ، ۵ درصد بودجه به بخش فرهنگی اختصاص یافته است و بودجه فرهنگی ۶۰۰ برابر افزایش یافت. 

 

وی با اشاره به ارتقای حوزه پژوهشی دانشگاه گفت: با تدبیر وزیر وقت گرند پژوهانه اساتید ۳ برابر شد، ۱۵ درصد بودجه عمومی دانشگاه صرف حوزه پژوهش شد.

source

توسط mohtavaclick.ir