ترجمه عربی کتاب نوجوان و داستان‌های آسمانی

 

خانم فاطمه مشهدی رستم (نویسنده) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کتاب به زودی  به زبان عربی منتشر می‌شود و به بازار‌های بین المللی راه پیدا می‌کند.
وی افزود: مجموعه پنج جلدی نوجوان و داستان‌های آسمانی شامل داستان‌هایی مذهبی و کوتاه با موضوع واقعه کربلا است. خانم مشهدی رستم گفت: داستان‌های این مجموعه «کسی یاری‌اش نکرد»، «سه دانه انگور سرخ»، «عروسی شبیه هیچ‌کس»، «یکی برای همیشه» و «سقای تنها» نام دارد.
نویسنده کتاب نوجوان و داستان‌های آسمانی او گفت: تصویرگری این مجموعه پنج جلدی ۷ سال طول کشیده و به گونه‌ای طراحی شده که مکمل داستان است. یعنی مخاطب با دیدن تصاویر ماجرای داستان را بهتر درک می‌کند و در حافظه جای می‌دهد. این مجموعه را ساناز کریمی‌طاری تصویرگری کرده و انتشارات ذکر در قطع وزیری برای کودکان ۹ تا ۱۵ ساله به چاپ رسانده است.
وی افزود: تصویرگری باعث همذات پنداری کودک و نوجوان با متن می‌شود و می‌تواند مخاطب را زودتر به درون متن هدایت کند و یک عامل ماندگاری در مخاطب به وجود آورد.
این نویسنده کودک درخصوص اثرگذاری کتاب‌های مذهبی هم گفت: نکته مهم در کتاب‌های مذهبی این است که باید محتوای کتاب‌ها حتما با نگاه دقیق و مستند و در قالب داستان و قصه برای نوجوان و کودک تهیه شود به شکلی که لذت بخش و جذاب باشد، بنابراین کتاب‌های مذهبی علاوه بر اینکه باید با تحقیق تهیه شود لازم است تا به سن و شرایط محیطی و زندگی کودک و نوجوان نیز متناسب باشد.
مشهدی رستم افزود: مطالعه در زندگی افراد تاثیر بسزایی دارد به خاطر اینکه آن‌ها را برای زندگی بهتر آماده می‌کند و آگاهی می‌دهد؛ بچه ها‌ی نسل جدید نقاط گیرایی بسیار قوی و پیچیده‌ای دارند و در این دوره نیاز به راهنمایی درست و اصولی بیش از هر زمانی احساس می‌شود. فاطمه مشهدی‌رستم نویسنده کودک و نوجوان، سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد.
وی به طور جدی از سال ۱۳۶۴ وارد حوزه نویسندگی برای کودکان و نوجوانان شد.
ازجمله نخستین کتاب‌هایش می‌توان «ترانه‌های شاد برای کودکان»، «آبجی نیم‌وجبی من»، «رنگین کمانی از کفش» و «تاپ تاپ تاپ» را نام برد. از دیگر آثار مشهدی رستم می‌توان به «روزه کله گنجشکی»، «شب مثل بهشت»، «باغبان و فرشته آه»، «من و مادربزرگ و اینترنت»، «روزی به جز روز‌های دیگر»، «آبجی نیم وجبی من»، «باید برای دریا نامه بنویسم»، «رنگین کمانی از کفش» و «من و بابا و چرخ جادو» اشاره کرد.

source

توسط mohtavaclick.ir