­رئیس انجمن داروسازان ایران با اقدام افراد غیر متخصص به تاسیس داروخانه مخالفت کرد و آن را خلاف مصالح جامعه و سلامت مردم دانست.

مخالفت انجمن داروسازان با اقدام افراد غیر متخصص برای تاسیس داروخانه‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ شهرام کلانتری رئیس انجمن داروسازان ایران در نشست خبری امروز سه شنبه به مناسبت چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی ایران، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان غذا و دارو، برای سایر مدارک تحصیلی هم امکان تاسیس داروخانه فراهم شده است که این تصمیم خلاف مصالح حرفه داروسازی است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به افزایش تاسیس داروخانه به بهانه بهبود کسب و کار در سال‌های اخیر و صدور مجوز‌های بی رویه برای افراد فاقد صلاحیت، افزود: تاسیس داروخانه به جز افرادی که دکترای  داروسازی  دارند به صلاح سلامت مردم نیست و سازمان و غذا و دارو برای جلوگیری از هرج و مرج باید به این موضوع توجه ویژه کند.

شهرام کلانتری گفت: افزایش دخالت‌های غیرکارشناسی در حوزه سلامت، نظام داروسازی و تولیت سلامت را به چالش می‌کشد که امیدواریم دولت جدید این مشکل را حل کند.

وی افزود: جامعه داروسازی معتقد است هر گونه تفکیک بین مدیریت پزشکی از جمله داروخانه، مرکز بهداشتی، آسیب شناسی و … با موسس پزشکی؛ اشتباه است و به سلامت مردم خدشه وارد می‌کند.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: این انجمن تقاضای ابطال ابلاغیه سازمان غذا و دارو را کرده است و باید با ارائه ادله حقوقی و اثبات حقانیت جامعه داروسازی رای مثبت برای حق داروساز برای تاسیس داروخانه ایجاد شود.

کلانتری گفت: تلاش از طریق دیوان عدالت اداری برای اثبات انحصار تاسیس داروخانه توسط داروسازان ادامه دارد، زیرا شاهد هجوم افراد و نهاد‌هایی مانند هیئت مقررات‌زدایی به جامعه داروسازی هستیم که هیچگونه تخصصی در حوزه دارو ندارند، همچنین در مجلس کمیسیون‌های غیر تخصصی در این حوزه ورود کرده اند که نباید اینچنین می‌شد.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: دخالت نهاد‌های غیرتخصصی در حوزه دارو بزرگترین چالش نظام سلامت است و تأسیس بی‌رویه تعداد داروخانه‌ها و فروش آنلاین دارو از جمله این دخالت‌ها است.

source

توسط mohtavaclick.ir