مراسم تشییع پیکر این شاعر و غزل سرای معاصر با حضور اهالی فرهنگ و ادب از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر محمدعلی بهمنی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، آیین بدرقه‌ و تشییع شاعر پیشکسوت استادمحمدعلی از مقابل تالار وحدت(پهنه‌ی رودکی) برگزار شد. قرار است پیکر این غزل سرای معاصر به بندرعباس منتقل شود تا روز سه‌شنبه  ۱۳ شهریور در خانه ابدی‌اش در فرهنگسرای آوینی بندرعباس به خاک سپره شود.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع، نیکنام حسینی‌پور مشاور صندوق اعتباری هنر، رضا اسماعیلی شاعر، ابراهیم کریمی رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی قزلی رئیس خانه شعر و ادبیات، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات، علی‌اکبر شیوانی مدیرعامل سوره مهر و بسیاری از هنرمندان و علاقمندان این شاعر حضور دارند.

 دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» و «شاعر شنیدنی است» از آثار بسیار مشهور در کارنامه بهمنی به چاپ دهم نیز رسید. بهمنی سال ۱۳۷۸ غزل سرای نمونه کشور شد و سال ۱۳۸۵ در نخستین دوره جشنواره شعر فجر به اتفاق حسین منزوی برگزیده بخش شعر کلاسیک شد و در فهرست چهره‌های ماندگار شعر قرار گرفت.

 عشق از جمله مضمون غزل‌های اوست. بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیما یوشیج است. آنچنان که خود او گفته بود «جسمم غزل است، اما روحم همه نیمایی است؛ در آینه تلفیق این چهره تماشایی است.»

محمدعلی بهمنی متولد سال ۱۳۲۱ در دزفول بود و شامگاه نهم شهریور در پی عارضه مغزی در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. «باغ لال»، «در بی‌وزنی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی است»، «چتر برای چه، خیال که خیس نمی‌شود» و «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» از دفتر‌های شعر او هستند.

source

توسط mohtavaclick.ir