توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل تلاش می‌کنند رابط کاربری محصولات خود را در سرتاسر پلتفرم‌شان استاندارد و یکسان نگه دارند. بدین‌ترتیب کاربران همیشه می‌توانند تشخیص دهند که برنامه یا سرویس‌ها با سیستم‌عامل ارتباط دارند. این طراحی حس‌وحال خاصی ایجاد می‌کند که با محصول ترکیب می‌شود. ظاهراً مایکروسافت درحال اعمال تغییراتی در طراحی محصولات نرم‌افزاری خود است و امکان دارد این تغییرات را در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی ویندوز یا نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل ببینیم.

مایکروسافت با انتشار پست وبلاگی، نمونه‌هایی از سبک طراحی جدید خود به نام فلوئنت (Fluent) را به نمایش گذاشت. اگر سازنده‌ی ویندوز این طرح‌ها را اجرا کند، در بسیاری از محصولات نرم‌افزاری شرکت مذکور شاهد تغییرات ظاهری خواهیم بود.

زبان طراحی Fluent مایکروسافت
زبان طراحی Fluent مایکروسافت

هرچند مایکروسافت صراحتاً اعلام نکرده است زبان طراحی جدیدش در چه بخش‌هایی اعمال خواهند شد، اما احتمال دارد در نرم‌افزارهای این شرکت و سیستم‌عامل ویندوز از آن استفاده کند.

زبان طراحی Fluent مایکروسافت
زبان طراحی Fluent مایکروسافت

مایکروسافت می‌گوید سبک جدید Fluent شامل پنج عنصر اصلی می‌شود: انسانیت، رنگ و سایه‌ها، ظرافت و سرگرمی. این عناصر بسته به زمینه و محتوای روی صفحه به اشکال مختلف استفاده خواهند شد.

هنوز نمی‌دانیم اصول طراحی جدید مایکروسافت چه زمانی، چگونه و در چه محصولاتی استفاده خواهند شد. باتوجه‌به اطمینان این شرکت در نمایش طراح‌های جدیدش، به‌نظر می‌رسد که برای استفاده از آن‌ها آمادگی دارد.

source

توسط mohtavaclick.ir