در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «ایرج بلندنظر» را مرور می‌کنیم:

 

شهدا درخت پربار اسلام و انقلاب را بارور کردند

 

با سلام و درود بر مهدی موعود و نایب بر حقش این پیر جمارانی که با توصیه‌هایش به ملت و رزمندگان و خانواده شهدا روحیه‌ای تازه می‌دهد و سلام بر شهیدان اسلام که با ریختن خون خود، درخت پربار اسلام و انقلاب را بارور کردند و این ملت را از زیر بار چکمه‌پوشان امریکا آزاد کردند.

 

سلام بر رزمندگانی که علیه ظلمت، در جبهه‌ها می‌خروشند و حماسه می‌آفرینند. این حقیر ایرج بلند‌نظر یک برادر کوچک هستم که می‌خواهم چند کلمه‌ای به‌عنوان توصیه به این ملت بزرگوارم و خانواده معظم شهدا و بعد خانواده خودم عرض کنم.

 

سلام ای ملت عزیز ایران که با رشادت‌هایی که انجام دادید، اسلام را در جهان سرافراز کردید و با مشت خالی ملت ایران را، از زیر یوغ استعمار بیرون آوردید.

 

در مقابل دشمن ضعف نشان ندهید 

 

چند توصیه به مادر عزیزم دارم که به عنوان فرزند حقیرش به او عرض می‌کنم. مادرجان در سختی‌های زندگی چنان شکیبا باش که دشمن خیال توطئه و شایعه‌پراکنی نکند و مادرجان تو باید افتخار کنی که چنین فرزندی را در راه اسلام فدا کرده‌ای و باید دعا کنی که خداوند این قربانی را بپذیرد و نباید هیچ ناراحت باشی. 

 

مادر جان در شهادت من هیچ گریه نکن بلکه برای حسین (ع) زهرا گریه کن که حسین (ع) در آن لحظه، مادری نداشت که برای او گریه کند. تو باید برای امام حسین (ع) گریه کنی. مادر عزیزم توصیه‌ای که به تو دارم در وهله اول باید برادران و خواهرانم را طوری تربیت کنی که برای اسلام افراد مفیدی بار بیایند و از تو می‌خواهم که به توصیه‌های امام گوش بدهی و به آن‌ها جامه عمل بپوشانی و مادرجان نباید از خودت در مقابل دشمن ضعف نشان بدهی و دشمن را خوشحال کنی.

 

از فساد دوری کنید

 

توصیه‌ای که به جوانان ایرانی دارم این است که: جوانان عزیز مبادا به‌ دنبال کارهای فساد بروید و به دنبال کارهایی که اسلام و مسلمین از آن‌ها تنفر دارند بروید، زیرا به غیرت یک جوان ایرانی بر می‌خورد که دنبال این طور کارها برود و ان‌شاءالله این توصیه‌ها را از برادر حقیر خود بپذیرید، جوانان عزیز بیایید به طرف جبهه‌ها و رزمندگان اسلام و ندای امام حسین (ع) را لبیک گویید تا امام زمان (عج) از شما راضی و خشنود شود.

 

پدر عزیزم امیدوارم که از دست فرزند حقیر خود راضی باشید و اگر از دست ایشان ناراحتی و بدی دیده‌اید ببخشید و مرا حلال کنید. پدرجان اگر مصیبتی بر تو وارد شد، یک امتحان الهی است و نباید هیچ ناراحت شوید. در مقابل سختی‌های زندگی پایدار و شکیبا باش.

 

پدرجان در زندگی به آینده کاری که انجام می‌دهی، همیشه فکر کن. پدرجان خداوند در زندگی به مومنان و مسلمانان بیش‌تر رنج و سختی قرار می‌دهد تا همیشه به یاد خدا باشند. به ملت ایران اول می‌خواهم بگویم که این امام یک نعمت است به همین خاطر باید از توصیه‌های حسین (ع) گونه‌اش که ملت و رزمندگان را که شمشیر علی (ع) در دست دارند و خون حسین (ع) در رگ دارند و هدایت می‌کنند، گوش کنیم.

 

کمک به رزمندگان اسلام از یادتان نرود

 

دومین توصیه‌ام این است که قرآن را بخوانید و آن را در زندگی خود به کار ببندید زیرا این قرآن بود که شما را علیه دشمنان اسلام شورانید.

 سومین توصیه‌ام این است که کمک به رزمندگان اسلام از یادتان نرود و رزمندگان و امام را دعا کنید و مسجد که سنگر بزرگ است و دشمن از این سنگر واهمه دارد، آن را پر کنید. 

پیامی به خانواده معظم شهدا دارم و این است که تنها شما خانواده‌ها باید در مقابل دشمنان چنان استواری از خودتان نشان بدهید که دشمن بلرزد و شما خانواده‌ها نباید از اینکه عزیزی از دست داده‌اید، ناراحت باشید، از خداوند سلامتی امام و پیروزی رزمندگان را بخواهید زیرا شما خانواده‌های شهدا در نزد خداوند اجر بزرگی دارید. 

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/س

source

توسط mohtavaclick.ir