نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ظرفیت‌های اربعین در بُعد تربیتی بسیار است که مهمترین آن اخلاص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در هفتمین «همایش بین المللی اربعین، نقشه راه جهانی شدن فرهنگ حسینی»، با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست صهیونیست ها، اظهار کرد: سید حسن نصرالله، حسینی بود، حسینی زیست و حسینی به لقاء خدا رفت.
وی با اشاره ظرفیت‌های تربیتی اربعین افزود: ظرفیت‌های اربعین در بعد تربیتی بسیار و مهمترین آن اخلاص است، اربعین حرکتی برای پایه گذاری نهضت حسینی است.نواب اظهارکرد: راه امام حسین راهی روشن در طول تاریخ بوده و هست. وی اضافه کرد: قیام امام حسین علیه السلام برای خدا بود و این درس تربیتی را به همه داد که مخلصانه وارد شوید و در حال حاضر در موسم اربعین، بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به درس وحدت و همدلی اربعین، گفت: همگرایی و وحدتی که در برگزاری مراسم اربعین هست، در هیچ آیین دیگری نیست.
نواب ادامه داد: حسینی ماندن با اکسیر عشق به قرآن درس دیگر اربعین است. امام حسین علیه السلام در واپسین لحظات زندگیشان قبل از نبرد با یزیدیان، قرآن خواندند و نماز به جای آوردند و بعد به نبرد دشمن رفتند.وی اضافه کرد: جهاد تبیین و تبدیل تهدید به فرصت نیز از درس‌های دیگر امام حسین برای ما بود.

حسن ملکی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی نیز در این همایش بین المللی، گفت: شهادت سید حسن نصرالله همه ما را محزون کرد و البته امید داریم خون این شهید، آثار معرفتی، فکری و اجتماعی در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را ایجاد کند. ملکی ادامه داد: دشمن همانند محاسبات غلط قبلی، تصورش این است که با شهادت سیدحسن نصرالله، ضربه‌ای اساسی به جبهه مقاومت زده است، اما اینطور نیست.
در این همایش تعدادی از اساتید و خادمان اربعینی تجلیل شدند.

source

توسط mohtavaclick.ir