عملیات بهسازی و مرمت خانه ثبت ملی ابراهیمی در شهرستان خرم‌آباد استان لرستان آغاز گردید.

فصل دوم مرمت خانه ابراهیمی خرم‌آباد آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اهمیت خانه‌های تاریخی به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی استان و کشورمان، گفت: مرمت این خانه تاریخی شامل آوار برداری، برچیدن الحاقات، مرمت پشت بام، اجرای دیوار‌های از شاقول خارج شده همانند نمونه موجود با مصالح همگن و متناسب با بنا در حال اجراست. این عملیات ادامه داشته و تا مرمت کامل بنا و به بهره برداری رسیدن آن انجام خواهد شد.

 

زهرا بهاروند افزود: خانه‌های تاریخی را در هر اقلیم متفاوت با هر منطقه دانسته و با اشاره به بکارگیری مصالح سازگار همان محیط اظهار کرد: یکی از این خانه‌های تاریخی لرستان، خانه ابراهیمی در دل بافت تاریخی شهر خرم‌آباد می‌باشد. این خانه‌ها علاوه برنشان دادن معماری سنتی، بخشی دیگر از هنر‌های اصیل سرزمینمان را به نمایش می‌گذارند.

 

او اظهار کرد: این خانه تاریخی به شماره ۳۱۱۰۹ ثبت ملی رسیده و با معماری ساده مختص شهر خرم‌آباد در مرکز این شهر قرار گرفته که متاسفانه در معرض آسیب قرار گرفته است.

 

بهاروند تصریح کرد: بر اثر عوامل طبیعی و انسانی و. آسیب‌هایی در قسمت‌هایی از بنا ایجاد شده است که این اداره‌کل در راستای حفظ و نگهداری و صیانت از آثار تاریخی در حالی مرمت بخش‌هایی از بنا به تناسب تخصیص اعتبار یافته می‌باشد.

 

 

source

توسط mohtavaclick.ir