تیم اورکلاکر ایسوس چند رکورد جهانی را با اورکلاک پردازنده‌ی Ryzen 9 9950X شکست. طبق پست ROG Global در ایکس، این تیم پنج مقام اول جهانی را به‌دست آورده است، از جمله رکورد جهانی با فرکانس ۷٬۵۴۸٫۶۵ مگاهرتز (۷٫۵۴ گیگاهرتز) و امتیاز ۶۰٬۷۰۹ در بنچمارک Cinebench R23.

در اورکلاک مذکور، پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای رایزن 9 9950X داخل مادربرد ایسوس مدل ROG Crosshair X870E Hero قرار گرفت و با سیستم خنک‌کننده‌ی نیتروژن مایع با دماهایی به‌شدت پایین تا منفی ۱۸۹ درجه‌ی سانتی‌گراد کار می‌کرد.

یک مادربرد ایسوس که سیستم خنک کننده مایع روی آن قرار دارد در کنار کامپیوتر

ASUS ROG

علاوه‌بر افزایش خیره‌کننده‌ی فرکانس پردازنده و کسب امتیاز بسیار بالا در Cinebench R23، پردازنده AMD موفق شد رکوردهای جهانی دیگری از جمله با کسب امتیاز ۱۷۰٬۶۴۶ در بنچمارک چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۳، امتیاز پردازش چندگانه‌ی ۳۲۱٬۹۷۰ در 7-Zip، امتیاز ۲۳٬۵۵۰ در Cinebench R20 و اجرای HWBot x265 با وضوح 4K و نرخ ۷۷ فریم‌برثانیه را ثبت کند.

مادربرد ایسوس x870e با نوشته های مربوط به امتیاز اورکلاک پردازنده رایزن 9 9950X

ASUS ROG

همه‌ی نتایج بنچمارک مذکور از طریق اورکلاکر Safedisk به‌دست آمده‌اند، در حالی که رکورد فرکانس توسط اورکلاکر Elmor به‌ ثبت رسید.

فرکانس Elmor برای رایزن 9 9950X، بالاترین اورکلاک CPU در میان پردازنده‌های رایزن به‌شمار می‌رود. رکورد قبلی این پردازنده‌ها برابر با ۷٫۴۵ گیگاهرتز بود که آن هم به 9950X مربوط می‌شود. رکورد جدید تقریباً ۱۰۰ مگاهرتز بیشتر از رکورد پیشین است.

به‌غیر از فرکانس، بقیه‌ی نتایج صرفاً در میان پردازنده‌های ۱۶ هسته‌ای معتبر هستند و برای پردازنده‌های با تعداد هسته‌های بیشتر، امتیازات بالاتری برای اورکلاک سی پی یو وجود دارد.

مادربردهای X870 و X870E مبتنی‌بر سوکت AM5 امروز عرضه شده‌اند تا از جدیدترین پردازنده‌های سری رایزن ۹۰۰۰ تیم قرمز پشتیبانی کنند. قیمت مادربرد های سری ۸۰۰ که توسط ایسوس،‌ ASRock، گیگابایت و MSI تولید می‌شوند، از ۱۹۹ تا ۶۹۹ دلار متغیر است.

source

توسط mohtavaclick.ir