مایکروسافت به فهرست شرکت‌های بزرگ فناوری پیوست که زیر ذره‌بین نهادهای ناظر آلمان قرار دارند. دفتر فدرال کارتل (FCO) اعلام کرد اگر مقامات نهادهای نظارتی، مداخله در فعالیت‌های غول فناوری اهل ردموند را ضروری بدانند، احتمال دارد این شرکت با محدودیت‌هایی مواجه شود. تصمیم مذکور به FCO اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های مایکروسافت در حوزه‌ی هوش مصنوعی را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرد.

در سال‌های اخیر، روابط نزدیک مایکروسافت با OpenAI توجه نهادهای ضدرقابتی را جلب کرده است. این ارتباط به‌خصوص در سال گذشته، یعنی زمانی‌ که مایکروسافت برای مدتی سم آلتمن و برخی دیگر از کارکنان کلیدی OpenAI را به خدمت گرفت، بیشتر نمایان شد. اگرچه آلتمن در نهایت به OpenAI بازگشت، این ماجرا نشان‌دهنده‌‌ی پیوند نزدیک بین دو شرکت بود.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، دفتر FCO در گذشته به همکاری مایکروسافت و OpenAI پرداخته بود و اعلام کرد که این رابطه شرایط لازم برای ادغام را ندارد. به‌هرحال باتوجه‌به اختیارات جدید این نهاد برای تنظیم مقررات مرتبط با غول‌های فناوری، احتمال دارد روابط مایکروسافت با OpenAI در آینده تحت نظارت دقیق‌تری قرار گیرد.

مایکروسافت با دستیار هوش مصنوعی کوپایلت و قدرت خود در رایانش ابری توانست همکاری‌های مؤثری با تأمین‌کنندگان برقرار کند و مدل‌های هوش مصنوعی آن‌ها را در پلتفرم Azure خود ارائه دهد. این توانایی، نقش مهمی در تقویت موقعیت مایکروسافت در حوزه‌ی هوش مصنوعی ایفا کرده است.

FCO بررسی قدرت بازار مایکروسافت و انطباق آن با قوانین کنترل سوءاستفاده‌ی ویژه را از مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) آغاز کرده است.

مایکروسافت در پاسخ به گزارش‌های اخیر اعلام کرد به مسئولیت خود در حمایت از رقابت سالم واقف است و در این زمینه با نهاد نظارتی آلمان همکاری خواهد کرد.

source

توسط mohtavaclick.ir