نهنگ در اصطلاح دنیای کریپتوکارنسی به آن دسته از اشخاصی اطلاق می‌گردد که دارای حجم قابل توجهی از ارز دیجیتال هستند و حرکت معاملاتی آن‌ها به دلیل حجم بالای دارایی که در اختیار دارند، می‌تواند موجب ایجاد یک موج صعودی یا نزولی در بازار شده و در نهایت قیمت رمزارز مورد نظر را دستخوش تغییراتی نماید. این موضوع سبب شده تا بسیاری از کاربران استراتژی‌های خود را متناسب با حرکت نهنگ‌ها تنظیم نمایند، امری که انجام آن به ابزارهایی برای ردیابی نهنگ های کریپتو نیاز دارد! این ابزارها در اصل ردیاب‌هایی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا از تراکنش‌های انجام یافته از سوی نهنگ‌ها مطلع شوند. انتقال رمزارزها به صرافی به معنای تصمیم نهنگ به فروش ارز دیجیتال و برداشت ارز دیجیتال از صرافی به معنای تصمیم نهنگ برای هولد طولانی مدت رمزارز مورد نظر است که هر یک از این تصمیمات به خودی خود تاثیرات چشمگیری در بازار رمزارزها خواهد داشت. با ما در این مقاله از بلاگ صرافی کیف پول من همراه باشید تا با ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتو بیشتر آشنا شوید.

معرفی برترین ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتو

گفته شد که با ردیابی نهنگ های کریپتو می‌توان رفتار قیمتی احتمالی بازار را مورد رصد و ارزیابی قرار داد. به یاد داشته باشید که بسیاری از نهنگ‌های ارز دیجیتال به صورت نهادی فعالیت می‌کنند و دارای تعداد قابل توجهی کارشناس و تحلیل‌گر خبره هستند؛ این موضوع بدان معنی است به هنگامی که یک نهنگ به سراغ خرید ارز دیجیتال خاصی می‌رود، احتمال شکل‌گیری بازار گاوی در آن بسیار بالا بوده و در صورتی که شما نیز به موقع بتوانید وارد بازار رمزارز مورد نظر شوید، به راحتی قادر خواهید بود از پامپ قیمتی آتی آن سود خوبی کسب کنید؛ این موضوع در خروج از بازار رمزارزها نیز مصداق دارد!

به هنگامی که نهنگ‌های کریپتو از بازاری خارج می‌شوند، خود این عمل سیگنالی برای شروع یک بازار خرسی و سقوط قیمتی است و بهترین گزینه برای سرمایه‌گذار خرد نیز تبعیت از همین رفتار نهنگ‌هاست؛ اما چنین تبعیتی نیازمند داشتن ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتو بوده که در ادامه با برترین نمونه‌های این ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتو بیشتر آشنا می‌شویم:

کریپتوکارنسی آلرتینگ (Cryptocurrency Alerting)

یکی از ابزارهای ردیابی نهنگ های کریپتو، کریپتوکارنسی آلرتینگ است که با هدف بررسی فعالیت‌های داخل شبکه و آنچین نهنگ‌ها طراحی شده و از قابلیت سفارشی‌سازی از سوی کاربران نیز برخوردار است. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با فعالسازی اعلان‌ها، از طریق ایمیل از کلیه تراکنش‌های انجام یافته از سوی آدرس کیف پول نهنگ که بر روی بلاکچین صورت می‌گیرد، با خبر گردد. جالب است بدانید که ایمیل تنها راه دریافت اعلان تراکنش نهنگ از سوی ابزار کریپتوکارنسی آلرتینگ نبوده و شما می‌توانید گزینه‌های دیگری همچون دریافت اعلان از طریق دیسکورد، تلگرام، وب‌هوک‌ها و مواردی از این دست را در داخل این پلتفرم فعال کنید.

از دیگر گزینه‌های ارائه شده از سوی این ابزار ردیابی نهنگ های کریپتو برای سفارشی‌سازی بهتر اکانت می‌توان به قابلیت تنظیم نوع اعلان و هشدار نیز اشاره کرد که کاربر می‌تواند اعلان‌ها را متناسب با استراتژی خود بر روی تغییر میزان موجودی، انجام تراکنش و سایر فعالیت نهنگ‌ها تنظیم نماید. به بیان بهتر، کریپتوکارنسی آلرتینگ یک دید جزئی از وضعیت فعالیتی نهنگ‌ها ارائه می‌کند و اگر به دنبال این هستید که بخش ویژه‌ای از فعالیت نهنگ‌ها را دنبال کنید این ابزار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته طبیعتاً نباید انتظار دریافت دید کلی از فعالیت نهنگ‌ها را داشته باشید؛ چراکه این ابزار اطلاعات جزئی و دقیق‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

source

توسط mohtavaclick.ir