مایکروسافت امروز از تغییرات گسترده‌ی دستیار هوشمند کوپایلت رونمایی کرد. با افزودن قابلیت‌های صوتی و بصری، کوپایلت به دستیار هوش مصنوعی شخصی‌تری تبدیل خواهد شد. قابلیت‌های جدید کوپایلت شامل یک حالت ویژه برای خواندن عناوین خبری، توانایی در مشاهده محتوای صفحه‌نمایش شما و ویژگی صوتی برای تعامل طبیعی‌تر می‌شود.

دستیار هوشمند کوپایلت در حال بازطراحی گسترده در پلتفرم‌های موبایل، وب و اپلیکیشن اختصاصی ویندوز است تا تجربه‌ی کاربری آن با رویکردی مبتنی بر کارت‌های اطلاعاتی بهبود یابد و شباهت بیشتری به دستیار هوش مصنوعی شخصی Pi شرکت Inflection AI پیدا کند.

مایکروسافت اوایل امسال تعدادی از متخصصان Inflection AI از جمله مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران گوگل دیپ‌مایند و مدیرعامل فعلی بخش هوش مصنوعی مایکروسافت را به خدمت گرفت. این اولین تاثیر عمده‌ی سلیمان در کوپایلت پس از تصدی سمت رهبری بخش هوش مصنوعی مایکروسافت است.

رابط کاربری کوپایلت تحولی چشمگیر نسبت به نسخه‌های پیشین مایکروسافت داشته و ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کرده است. این رابط کاربری با طراحی گرم‌تر و جذاب‌تر، به ویژه در صفحه‌ی شخصی‌شده‌ی Copilot Discover، تجربه‌ی کاربری را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد.

Copilot Discover برخلاف درخواست‌های متنی ساده در چت‌بات‌ها، اطلاعات مفید و مرتبطی را به کاربر ارائه می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید در حال شخصی‌سازی کامل صفحه‌ی اصلی کوپایلت براساس تاریخچه‌ی مکالمات کاربر است و به مرور زمان، این صفحه را با جست‌وجوهای مفید، نکات ارزشمند و اطلاعات مرتبط غنی‌تر خواهد کرد.

صفحه‌ی اصلی کوپایلت جدید

Microsoft

مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی، نسخه‌ی مخصوص کاربران عادی را به تیم سلیمان واگذار کرد تا آزمایش‌های بیشتری در زمینه‌ی شخصی‌سازی و ایجاد ویژگی‌های شخصیتی برای این دستیار هوشمند انجام دهد. یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی ارشد بخش مصرف‌کننده در مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با ورج بیان کرد: «آنچه ما از تیم Pi و متخصصانی که از Inflection AI به ما پیوستند آموختیم، این است که آن‌ها همیشه به جزئیات نیازهای مشتریان توجه ویژه‌ای دارند. شیوه‌ی گوش دادن و آموخته‌های آن‌ها از مکالمات طولانی در این تحقیقات، بی‌شک بر آنچه ما انجام داده‌ایم تأثیرگذار بوده است.»

مایکروسافت علاوه بر بهبود ظاهری کوپایلت، با افزودن قابلیت‌های صوتی شبیه به ChatGPT، گام‌های بلندی برداشته است. اکنون کاربران می‌توانند با دستیار هوش مصنوعی کوپایلت گفت‌وگو کنند، سوال بپرسند و حتی مکالمه را مانند یک گفت‌وگوی عادی با دوستان یا همکاران قطع کنند. کوپایلت در حال حاضر چهار گزینه‌ی صوتی مختلف ارائه می‌دهد.

نسخه‌ی جدید کوپایلت در موبایل

Microsoft

Copilot Vision دومین تغییر بزرگ است که به دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت امکان می‌دهد آنچه در یک صفحه‌ی وب مشاهده می‌کنید را ببیند. شما می‌توانید سوالات خود را در مورد متن، تصاویر و محتوای صفحه از آن بپرسید و با ترکیب با ویژگی‌های صوتی جدید کوپایلت، پاسخ‌های طبیعی دریافت کنید. برای مثال، هنگام خرید آنلاین می‌توانید از Copilot Vision برای دریافت پیشنهادات محصولات مختلف استفاده کنید و به کوپایلت اجازه دهید تا گزینه‌های متنوعی را برای شما جست‌وجو کند.

جست‌وجوی صوتی کوپایلت جدید

Microsoft

استفاده از Copilot Vision کاملاً اختیاری است و مایکروسافت تأکید می‌کند که هیچ‌گونه محتوایی ذخیره یا برای آموزش مدل‌ها استفاده نمی‌شود. استفاده از Copilot Vision هنوز در تمامی وب‌سایت‌ها قابل استفاده نیست، زیرا مایکروسافت محدودیت‌هایی برای انواع وب‌سایت‌هایی که قابلیت مذکور با آن‌ها کار می‌کند، اعمال کرده است. تیم کوپایلت می‌گوید: «ما با لیستی محدود از وب‌سایت‌های محبوب شروع می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این تجربه برای همه‌ی کاربران ایمن و مطمئن است.»

به‌نوشته‌ی ورج، مایکروسافت به وضوح چشم‌اندازی بلندمدت برای ویژگی‌های صوتی و بصری جدید در دستیار هوشمند کوپایلت ترسیم کرده است. در یکی از نمایش‌های عملی، از Copilot Vision برای تحلیل تصاویر دستورالعمل‌های غذایی قدیمی دست‌نوشته استفاده شد. Copilot Vision قادر است نوع غذا را تشخیص داده و زمان تقریبی پخت آن را تخمین بزند. همچنین، مایکروسافت در اوایل امسال، تجربه‌ی مشابهی را برای بازی‌های ایکس‌باکس به نمایش گذاشت و نشان داد که چگونه کوپایلت می‌تواند در پیمایش بازی‌هایی مانند ماینکرفت به کاربران کمک کند.

مرحله‌ی بعدی توسعه‌ی کوپایلت، شامل ویژگی جدیدی به نام Copilot Daily است. این ویژگی، خلاصه‌ای صوتی از اخبار و وضعیت آب و هوا را ارائه می‌دهد که گویی توسط یک مجری خبر حرفه‌ای خوانده می‌شود. این خلاصه به صورت یک کلیپ کوتاه طراحی شده که کاربران می‌توانند صبح‌ها به آن گوش دهند.

قابلیت Copilot Daily

Microsoft

محتوای Copilot Daily صرفاً از منابع خبری و هواشناسی معتبر و مجاز اخذ می‌شود. مایکروسافت در ابتدا با آژانس خبری رویترز، Axel Springer و Hearst و فایننشال تایمز همکاری می‌کند و در آینده برنامه‌هایی برای افزودن منابع خبری بیشتر دارد.

کوپایلت، به لطف مدل‌های پیشرفته‌ی OpenAI، قادر به پاسخگویی به پرسش‌های پیچیده‌تر شده است. ویژگی جدید Think Deeper، به کوپایلت اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری برای پردازش سوالات پیچیده اختصاص دهد و پاسخ‌های گام‌به‌گام و دقیق‌تری ارائه کند. این ویژگی به ویژه برای مقایسه‌ی دو گزینه‌ی مختلف، بسیار کاربردی خواهد بود.

ویژگی Think Deeper هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و مایکروسافت آن را در Copilot Labs قرار داده است. این آزمایشگاه‌ها فضایی برای ارزیابی ویژگی‌های جدیدی هستند که مایکروسافت توسعه می‌دهد.

ویژگی Copilot Vision نیز در ابتدا بخشی از Copilot Labs خواهد بود و کاربران می‌توانند نظرات خود را در مورد تجربیات جدید به اشتراک بگذارند. مایکروسافت پس از انتقاداتی که به دلیل مسائل امنیتی و حریم خصوصی قابلیت ریکال با آن روبه‌رو شد، با احتیاط بیشتری در قبال قابلیت Copilot Vision عمل می‌کند.

از امروز، کوپایلت جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به کوپایلت جدید می‌توان از طریق اپلیکیشن‌های موبایل iOS و اندروید، وب‌سایت copilot.microsoft.com و اپلیکیشن ویندوزی کوپایلت دسترسی داشت.

در ابتدا، قابلیت Copilot Voice تنها به زبان انگلیسی و در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس خواهد بود. با این حال، برنامه‌ریزی برای گسترش این قابلیت به مناطق و زبان‌های بیشتری در آینده وجود دارد. قابلیت Copilot Daily در ابتدا محدود به ایالات متحده و بریتانیا خواهد بود و قابلیت Copilot Vision نیز در ابتدا در اختیار تعداد محدودی از مشترکین نسخه‌ی کوپایلت پرو در آمریکا قرار خواهد گرفت.

source

توسط mohtavaclick.ir