فیسبوک امروز مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای پلتفرم خود معرفی کرد که بسیاری از آن‌ها بر بیرون کشیدن کاربران از حباب اجتماعی دوستان و خانواده‌شان تمرکز دارند.

در به‌روزرسانی‌ جدید فیسبوک، تب‌های جدیدی اضافه شده‌اند که هدفشان ارائه‌ی محتوای متنوع‌تر به کاربران است. این محتوا شامل پیشنهادهایی براساس موقعیت جغرافیایی کاربران نیز می‌شود.

تب جدید Local محتوایی از بخش‌های مختلف فیسبوک مانند بازارچه، گروه‌های محلی و رویدادها را گردآوری می‌کند و به نوعی می‌توان آن را الگوبرداری فیسبوک از پلتفرم‌های محلی مانند Nextdoor دانست. تب Local در حال حاضر در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا از جمله نیویورک، لس‌آنجلس، شیکاگو و آستین آزمایش می‌شود.

تب Local در فیسبوک

Meta

فیسبوک تب دیگری به‌عنوان Explore را آزمایش می‌کند که مشابه قابلیتی همنام در اینستاگرام عمل می‌کند و صفحه‌ای شخصی را برای هر کاربر ارائه می‌دهد که حاوی مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدئوها و سایر محتواهای پیشنهادی است. این محتوا به‌طور شخصی‌سازی‌شده و براساس علایق کاربر انتخاب می‌شود.

به گفته‌ی متا، تب اکسپلور براساس علایق کاربران و با هدف معرفی محتواهایی از «افراد واقعی و جوامع تخصصی» مانند راهنمایان سفر و آموزش‌های عملی طراحی شده است.

فیسبوک با معرفی یک فید ویدیویی تمام‌صفحه، گامی جدی در جهت رقابت با پلتفرم تیک‌تاک برداشته است. فید جدید، مشابه صفحه‌ی For You در تیک‌تاک، ویدیوهای کوتاه، بلند و زنده را در یک محیط یکپارچه به‌نمایش می‌گذارد.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های فناوری با الهام از موفقیت تیک‌تاک، به سمت تولید محتوای ویدیویی کوتاه و فیدهای مبتنی‌بر توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده سوق پیدا کرده‌اند. فیسبوک می‌گوید که کاربران جوان، ۶۰ درصد از زمان خود را صرف تماشای ویدیو می‌کنند و این شرکت با معرفی یک الگوریتم توصیه‌گر «بسیار پیشرفته» در فید جدید، به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده‌تر برای کاربران است.

مسنجر نیز با معرفی ویژگی جدید Messenger Communities، تحولی قابل توجه تجربه خواهد کرد. ویژگی مذکور که شباهت بسیاری به پلتفرم‌های ارتباطی مانند اسلک یا دیسکورد دارد، به کاربران امکان می‌دهد تا چندین چت‌روم با موضوعات مختلف را در قالب جامعه‌‌ای بزرگ‌تر ایجاد کنند؛ مثلاً گروهی از دانشجویان می‌توانند چت‌روم‌های جداگانه برای اعلامیه‌ها، اخبار دانشگاه یا باشگاه‌های دانشجویی ایجاد کنند. ایجاد چت‌روم‌ها مستقل از گروه‌های موجود در فیسبوک است و کاربران می‌توانند بدون عضویت در گروه‌های فیسبوک، در این فضاها عضو شوند.

با ظهور تیک‌تاک، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رویکرد خود را تغییر داده‌اند. به‌جای نمایش محتوای تولیدشده توسط دوستان و خانواده، این پلتفرم‌ها به سمت نمایش محتوای پیشنهادی الگوریتم‌ها سوق پیدا کرده‌اند؛ محتوایی که براساس پیش‌بینی الگوریتم‌ها، می‌تواند مورد علاقه‌ی کاربران باشد. در چند سال اخیر، متا نیز چنین رویکردی را در فیسبوک و اینستاگرام اتخاذ کرده و به‌طور پیوسته بر میزان محتوای پیشنهادی به کاربران افزوده است.

source

توسط mohtavaclick.ir