یک فیبر غذایی طبیعی و محلول در آب که از ریشه گیاه الفنت یام استخراج می شود. ممکن است برای کاهش وزن موثر باشد، به شرطی که به روش درست استفاده شود.

گلوکومانان چیست ؟ اگر پیگیر مکمل های کاهش وزن و لاغری باشید شاید شما هم به این نام برخورده باشید.
کاهش وزن همیشه آسان نیست و موفقیت طولانی مدت نیاز به فداکاری و پشتکار دارد.
مکمل‌ها و برنامه‌های رژیم غذایی بیشماری به عنوان استراتژی‌های موثر کاهش وزن به بازار عرضه می‌شوند و ادعا می‌کنند که کاهش وزن را آسان‌تر می‌کنند.در این مقاله به معرفی گلوکومانان، مزایا، عوارض و نحوه درست استفاده از آن می پردازیم.

گلوکومانان چیست

مکمل غذایی گلوکومانان به عنوان مکمل غذایی، در بعضی از نوشیدنی ها وجود دارد و همچنین به محصولات غذایی مانند ماکارونی و آرد اضافه می شود.

گلوکومانان 40 درصد وزن خشک ریشه گیاه الفنت یام را تشکیل می دهد که در اصل بومی آسیای جنوب شرقی است. این گیاه سابقه طولانی استفاده در مخلوط های گیاهی و غذاهای سنتی مانند توفو، نودل و ژله کونجاک دارد.

گلوکومانان علاوه بر این که به عنوان یک مکمل غذایی فروخته می شود، به عنوان یک افزودنی غذایی – یک امولسیفایر و غلیظ کننده با شماره E425-ii استفاده می شود.

گلوکومانان توانایی استثنایی در جذب آب دارد و یکی از چسبناک ترین فیبرهای غذایی شناخته شده است.

این ماده آنقدر مایع را جذب می کند که مقدار کمی گلوکومانان اضافه شده به یک لیوان آب کل محتوای آن را به ژل تبدیل می کند. اعتقاد بر این است که این خواص منحصر به فرد باعث تأثیر آن بر کاهش وزن می شود.

خلاصه

گلوکومانان یک فیبر غذایی محلول در آب است که از ریشه الفنت یام استخراج می شود. به عنوان یک مکمل کاهش وزن توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است.

گلوکومانان چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

این ماده یک فیبر غذایی محلول در آب است.مانند سایر فیبرهای محلول، اعتقاد بر این است که از راه های مختلفی باعث کاهش وزن می شود.

  • بسیار کم کالری است
  • فضایی را در معده شما اشغال می کند و احساس سیری (سیری) را تقویت می کند و مصرف غذا را در وعده غذایی بعدی کاهش می دهد.
  • تخلیه معده را به تاخیر می اندازد و به افزایش سیری کمک می کند
  • مانند سایر فیبرهای محلول، جذب پروتئین و چربی را کاهش می دهد.

گلوکومانان همچنین باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند. این باکتری ها آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات تبدیل می کنند در برخی از مطالعات حیوانی نشان داده شده است که از جذب چربی به بدن پیشگیری می کند.

تغذیه باکتری های مفید روده ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد. در برخی از مطالعات علمی ارتباط بین باکتری های روده و وزن بدن را نشان می دهند.

گلوکومانان با بسیاری از فیبرهای محلول دیگر متفاوت است، زیرا چسبناکی استثنایی دارد و به ویژه برای کاهش وزن موثر است.

خلاصه

مانند سایر فیبرهای محلول، گلوکومانان آب را در معده جذب می کند و به احساس سیری کمک می کند. علاوه بر این، ممکن است به روش های دیگر باعث کاهش مصرف کالری و کاهش وزن شود.

کپسول زوبوکس های هلث 30 عددی مکمل کاهش اشتها

کپسول زوبوکس های هلث : افزایش وزن و بروز بیماری‌هایی مانند گرفتگی عروق، سکته قلبی، فشار و قند خون، رابطه مستقیم دارند. برای کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه هم باید از تمامی راه‌هایی ممکن، کمک بگیرید. رسیدن به وزن ایده آل در آقایان و خانم‌ها، به حدی اهمیت دارد که مصرف قرص‌های لاغری را توجیه می‌کند.رسیدن به وزن دلخواه و اندام مناسب، تنها با قرص لاغری اتفاق نمی‌افتد. با اینکه محصولاتی مانند کپسول زوبوکس XOBOX های هلث می‌توانند به کاهش وزن بدن و رسیدن به اندام دلخواه کمک کنند، اما به تنهایی نمی‌توان قرص لاغری را برای کاهش…

آیا گلوکومانان واقعا در کاهش وزن موثر است؟

چندین کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده اثرات گلوکومانان را بر کاهش وزن مورد مطالعه قرار داده‌اند. این نوع مطالعات استاندارد تحقیقات علمی در انسان است.

در بزرگترین مطالعه، 176 فرد سالم اما دارای اضافه وزن که رژیم غذایی با کالری محدود داشتند، به طور تصادفی مکمل گلوکومانان یا دارونما دریافت کردند.

سه مکمل مختلف گلوکومانان با دوزهای مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند. برخی نیز حاوی الیاف دیگری بودند.

بعد از 5 هفته مشخص شد کاهش وزن در بین افرادی که مکمل گلوکومانان را دریافت کرده بودند به طور قابل توجهی بیشتر بود.

چندین مطالعه دیگر به همین نتایج رسیدند. گلوکومانان اگر که به طور منظم قبل از غذا مصرف شود باعث کاهش وزن متوسطی در افراد دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی بیمارگونه می شود

گلوکومانان به ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی کاهش وزن ترکیب می شود موثر است.

همین امر در مورد همه روش‌های کاهش وزن صدق می‌کند – آنها در ترکیب با رژیم و ورزش بهترین عملکرد را دارند.

خلاصه

زمانی که گلوکومانان قبل از غذا مصرف شود، با ایجاد احساس سیری و کاهش کالری دریافتی ممکن است منجر به کاهش وزن متوسط ​​در افراد دارای اضافه وزن شود.

دیگر مزایای گلوکومانان برای سلامتی

علاوه بر کاهش وزن، گلوکومانان ممکن است برخی از عوامل خطر بیماری قلبی را بهبود بخشد.

بر اساس یک بررسی سیستماتیک از 14 مطالعه، گلوکومانان می تواند عوامل خطرزای زیر را کاهش دهد:

مجموع کلسترول 19 میلی گرم در دسی لیتر (0.5 میلی مول در لیتر).
کلسترول LDL “بد” 16 میلی گرم در دسی لیتر (0.4 میلی مول در لیتر).
تری گلیسیرید 11 میلی گرم در دسی لیتر (0.12 میلی مول در لیتر).
قند خون ناشتا 7.4 میلی گرم در دسی لیتر (0.4 میلی مول در لیتر).
گلوکومانان در درجه اول با کاهش جذب کلسترول در روده، کلسترول خون را کاهش می دهد.

بر اساس این تحقیقات، افزودن گلوکومانان به رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

به عنوان یک فیبر محلول در آب، گلوکومانان نیز با موفقیت برای درمان یبوست استفاده شده است.

خلاصه
گلوکومانان می تواند چندین عامل خطر مهم بیماری قلبی را بهبود بخشد، از جمله کلسترول تام، کلسترول بد LDL، تری گلیسیرید و قند خون ناشتا.

دوز مصرف و عوارض جانبی گلوکومانان چیست؟

برای کاهش وزن، دوز 1 گرم، 3 بار در روز کافی است.

گلوکومانان با آب مخلوط می شود و می تواند تا 50 برابر وزن خود را جذب کند. بنابراین، دوز توصیه شده گلوکومانان در مقایسه با سایر مکمل های فیبر کمتر است.

گلوکومانان هیچ تاثیری در کاهش وزن ندارد مگر اینکه قبل از غذا مصرف شود. توصیه های زمان بندی از 15 دقیقه تا 1 ساعت قبل از غذا متغیر است.

گلوکومانان به خوبی تحمل می شود و به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.

با این حال، اگر گلوکومانان قبل از رسیدن به معده منبسط شود، ممکن است باعث خفگی یا انسداد گلو و مری شود. مری لوله‌ای است که غذا را از دهان به معده منتقل می‌کند.

برای جلوگیری از این امر، باید آن را با 1-2 لیوان آب یا مایع دیگری میل کنید.

برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند نفخ، نفخ، مدفوع نرم یا اسهال را تجربه کنند، اما این اثرات منفی غیر معمول هستند.

گلوکومانان همچنین می تواند جذب داروهای خوراکی مانند سولفونیل اوره، یک داروی دیابت را کاهش دهد. با مصرف دارو حداقل چهار ساعت بعد یا یک ساعت قبل از مصرف گلوکومانان می توان از این امر جلوگیری کرد.

خلاصه
گلوکومانان به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. دوز پیشنهادی 1 گرم است که 3 بار در روز با آب مصرف شود. حتما قبل از غذا مصرف کنید، زیرا در غیر این صورت تاثیری در کاهش وزن ندارد.

سخن نهایی گلوکومانان چیست: آیا گلوکومانان به درد من می خورد؟

با قضاوت بر اساس شواهد، گلوکومانان یک مکمل موثر برای کاهش وزن است. اما مانند هر روش دیگر کاهش وزن، این روش هم به تنهایی جواب نمی دهد.

تنها راه شناخته شده برای کاهش وزن در دراز مدت، ایجاد تغییر دائمی در سبک زندگی است.

گلوکومانان ممکن است کاهش وزن را آسان تر کند، اما به خودی خود معجزه نمی‌کند.

منبع گلوکومانان چیست

داروخانه اینترنتی شبانه روزی امید

source

توسط mohtavaclick.ir